Beste vrienden en vriendinnen,
 
"To what problem is Weblogging the answer ? No problem in reality, and every problem in the minds of its boosters."Nico Macdonald
 
was een citaat in Business Week van mei 2005. De laatste Trends van 2005 vermeldde tevens dat er dagelijks 80000 nieuwe blogs (on-linedagboeken) worden opgestart. Maar wie gaat dat allemaal lezen ? Wie heeft er tijd voor ? En wie is er geinteresseerd in al die informatie ?
 
Ikzelf slaag er vandaag niet meer in om mijn lektuur door te nemen; ik heb thuis de krant afgeschaft, neem bijna geen vakliteratuur meer door maar grasduin af en toe door een samenvatting op www.amazon.com en lees enkel het editoriaal en de laatste pagina van de betere vlaamse weekbladen. Tot grote spijt van hun uitgevers die me steeds vertellen dat er aardig wat werk kruipt in al de pagina’s tussenin. De scouts zijn er in elk geval gelukkig mee voor hun papierslag …
 
Niet getreurd, we testen het zelf uit. Ik ga vanaf nu bloggen, elke dag iets schrijven (ik heb wel geen vlotte pen) en ik vraag me echt af wie dat gaat lezen. We zien wel wat het wordt. En vooral die weddenschap met mezelf aangaan om gedurende 365 dagen iets ‘zinnigs’ on-line te zetten, waar ik ook ben, en te kijken wat ermee gebeurt. Oh ja, en ik schrijf alles zelf, geen copywriters, spindoctors of andere truukjes.
 
1 april lijkt mij trouwens de beste startdatum; geen aprilgrap maar een heel serieuze reden. 5 jaar geleden keerde ik na duizenden vliegpunten en honderden hotelrekeningen terug naar België, startte ik als algemeen directeur bij Microsoft en ben ik eindelijk meer ‘lichamelijk’ aanwezig voor vrouw en kinderen. Voldoende stof om dagelijks een paar regels op dit scherm te zetten.
 
En als ik dat 365 dagen doe dan kan ik misschien ook eens een boek uitgeven, een boek met 365 schermen. Dat wordt dan het eerste boek dat al gelezen is voor het werd uitgegeven. Want ‘alleen wie schrijft blijft’. Kortom, we zijn vertrokken.
 
Tot morgen !
 
Bruno Segers – segers_bruno@hotmail.com
Seattle – Tacoma Airport
1 april 2006 03:15
 
PS En door het uur in te tikken zie ik plots dat ik al naar huis had moeten bellen; om 3 uur moest de rest van de familie gewekt worden want die vertrekken seffens vanuit Zaventem naar Agadir. Het begint al slecht