Beste vrienden en vriendinnen,

 

VP & GM Microsoft Belgium & Luxembourg

 

Al eens van conditionering gehoord ?

 

In grote ondernemingen circuleert het van afkortingen omdat men denkt dat er op die manier tijd kan gewonnen worden in de communicatie en de uitvoering. Want hoe minder men praat hoe meer men kan doen. Maar aan het einde van de rit luisteren mensen niet meer naar wat je zegt, ze horen alleen wat ze denken te horen. Het is me vandaag ook weer overkomen.

 

Elke tweede vrijdag van de maand vindt het Happy Hour plaats. Om 16 uur geven we de medewerkers een korte update van waar we staan en al die andere zaken die mensen even moeten weten; daarna gewoon een ‘natje en een droogje’ zoals ze in Holland zeggen en dan allemaal het weekend in. Deze keer zelfs een langer weekend.

 

Op mijn laatste slide stond de aanhef van deze blogsectie (vide supra) onder mijn naam en vertelde ik –na aardig wat contextuele informatie- dat I’m ‘Very Proud to be General Manager for Microsoft Belgium and Luxembourg’ maar tot mijn grote verbazing feliciteerden achteraf aardig wat medewerkers me met mijn promotie tot Vice President … Belgie mag dan wel een groot land zijn maar nog steeds te klein voor deze jobtitel … het weze gezegd maar het angstzweet brak uit. Er zijn al mensen voor minder ontslagen. Zelfs Inbev was gisteren nog in het nieuws over (externe) communicatiefouten.

 

Gelukkig vond ik tussen een aantal medewerkers toch iemand die mijn subtiele  humor begrepen had; onze Chief Technology Officer Dr. Ir. Dirk Tombeur. Ik hoop echter dat er nog andere medewerkers zijn met minder IQ die mijn boodschap begrepen hebben maar de paniek slaat in elk geval toe voor dit lang paasweekend. Ik ga stage volgen bij VTM (de Vrienden van Tony Mary) en volgende keer laat ik al mijn uitspraken registreren want ik blijf Very Proud maar Vice President is aan mij niet besteed. In Belgie is er maar 1 General Manager en in Microsoft zijn er heel veel VPs. Liever grote garnaal in een kleine zee dan kleine garnaal in een grote zee.

 

Tot morgen !

 

Bruno Segers – segers_bruno@hotmail.com

Diegem

14 april 2006 18:15

 

PS Vlug naar huis. Door deze blog ben ik minstens 60 minuten te laat in Brasschaat voor de 2040 party; Luc en Carla zijn 20 jaar gehuwd, Vic en Annick 40 jaar. Gelukkig praten ze daar zonder afkortingen. Brasschaat, HIC (here I come)