Beste vrienden en vriendinnen,

 

Juist op tijd, Internet voor Iedereen, we zijn klaar

 

Het is dus gelukt, ook tijdens een werkweek slagen we er dagelijks in max. 15 min te bloggen. Tegelijkertijd heb ik wat feedback gevraagd aan vrienden, kennissen en relaties. Bijna unaniem stimuleren ze me verder te doen en maken ze me –terecht- alert op een aantal risico’s. Kijk maar naar het gratis advies dat ik ontving op de vraag stoppen of doorgaan:

 

  • Eerlijk. Blijven doen, niet aan twijfelen. In de openheid overleven alleen de grote gedachten. Waar je wel even bij stil moet staan is dat je mister Microsoft bent en je maakt geen gebruik van de beelden. Het lijkt een beetje of je niet goed weet waar de knopjes zitten om een foto te laden. Als je niet wil dat mensen je op straat herkennen, zet er dan een foto van je hond op of zo. Of je favoriete standbeeld. Iets. (G. uit S.)
  • Je hebt best wel een redelijke pen. Dit leest vlot. Leuke titels (je moest bij Humo gaan werken). Je geeft jezelf en je familie bloot. Vinden die laatsten dat goed? Ik vind dit leuk om lezen want ik ken jou (..en Tarzoon). Ik onthoud alvast de uitspraak van Henry Ford over het belang van reputatie en medewerkers, want dat past in mijn kraam. Is dit nuttige tijdsbesteding voor een VP 😉 GM van Microsoft?  Misschien wel, dat hangt af wat je hiermee wil bereiken en bij wie? Ik ga zeker regelmatig op je blog kijken (ben ik de doelgroep?).  Hij staat al in mijn favorieten. Zijn deze schrijfsels een column waard in een tijdschrift? In zijn huidige vorm niet. Een tekst per dag is wel erg ambitieus, op termijn onhoudbaar en misschien niet noodzakelijk. Je persoonlijke ontboezemingen zijn wel leuk, maar gaan op termijn vervelen vrees ik. Nuttiger is, als we er zelf iets van kunnen leren. Er zit een evolutie in je teksten want in de recentste lijkt me dat meer het geval. (B. uit A.)
  • Ik zou nog volhouden.  Je bent te jong om te stoppen (R. uit M.)
  • Je hebt de kunst van het bloggen al helemaal onder de knie!  En dan meteen maar de echte reden van de Vista uitstel publiekelijk gemaakt…. Voor je weet staan we idd in de Humo. Doe zo voort, ik volg je blog met veel plezier! (W. uit D.)
  • Ik wist niet dat jij het woord stoppen kende maar blijkbaar dus wel maar als je vraag ernstig is moet en zal ik duidelijk zijn het antwoord is NEE.  Bruno we staan vlak voor een nieuwe wereld en wij hebben de sleutel in handen en als ik je blog zie en je persoonlijkheid heb ik maar één antwoord DOORGAAN (F. uit H.)
  • Zo, ik heb alle stukjes gelezen min of meer op het uur dat je ze geschreven hebt (behalve die van 3 u 15 Tacoma Time).  En nu dit mailtje, inderdaad om te vermijden dat ik moet gaan slapen. Reactie : Blijven schrijven ! Leuke Blog.  De herkenbare stukjes ( ik had de Trends gelezen, en het Fedict verhaal herken ik ook natuurlijk) waren onderhoudend, de serieuze stukjes best instructief (en uiteraard zet je op een Blog liefst beide soorten). Overigens, het hoeft niet élke dag 15 lijnen te zijn, soms kan één spitse oneliner je al over je dagelijks engagement halen om iets te bloggen. Ik ga die van “When i can’t sleep, I E-mail” proberen te onthouden. En zo’n oneliner compenseer je dan maar een paar dagen later met een mooi lang stuk over de geneugten van Open Source. En uiteraard verwacht ik nog bericht over wanneer het naspelen van de Antwerpse Derby op XBox?!  Een goedbedoeld advies als je me toestaat: blijf bewust dat je binnenkort wel eens voor een groot publiek blogt (die niet allemaal kennissen zullen zijn).  En vermijd (daarom) het niet-functioneel names dropping. Maar globaal: mijn werkmanspet af ! Dus verzend maar die URL aan al je kennissen. ! (G. uit G.)
  • Bloggen… Tja, iedereen doet het, dus waarom jij niet? Ik denk dat de hoofdvraag is of je het zélf wil volhouden: drie jaar geleden ben ikzelf een blog begonnen, en hield dat welgeteld vier posts vol. Zelfs wanneer je er niet dagelijks iets aan toevertrouwt, eist het een stalen discipline om toch met enige regelmaat te ‘posten’. Je moet er de lol van blijven inzien, bedoel ik maar. (R. uit ?.)
  • Vereerd om al in je blog te worden geciteerd!  ‘k Ben benieuwd of  een zeer druk bezet man als jij dat gaat volhouden! Tip: hou je dagelijkse bijdragen beperkt tot enkele alinea’s: makkelijker voor jou, en je vrienden zullen je eveneens gemakkelijker lezen. (P. uit A.)

 

We zien wel wat het wordt maar via de blog kunnen we alvast wat ‘gezicht’ en ‘geluid’ geven aan het dagelijkse leven binnen Microsoft en in België. Het Internet is er voor iedereen en als niemand mijn blog leest dan maak ik van al mijn schermen na een jaar wel een (wegwerp)boek. Na een week stond de teller op 250, na 2 weken op 1250 … ik ben nieuwsgierig waar we binnen een week staan als de blog ‘public’ gegaan is. En de stukjes worden terug korter. Wees gerust, ik heb niet veel tijd

 

Tot morgen !

 

Bruno Segers – segers_bruno@hotmail.com

Schoten

17 april 2006 23:59

 

PS En weet je wat ik het leukste vind ? Via bloggen heb ik Luc Van Braekel teruggevonden, ooit zaten we samen in Leuven/Heverlee, studentenhome Ter Bank. Ik in kamer 02.12, mijn broer een paar kamers verder, Urbain Van Deurzen, de meest innoverende Vlaming en nu voorzitter VEV-Voka vooraan rechts en Luc, de invloedrijkste Internet Vlaming, achteraan links. Wat een gang ! QUOTE –Luc’s personal weblog is described by many as the most influential news-oriented weblog in Belgium- UNQUOTE. Prachtig hé, eigenlijk moet ik hem morgen uitnodigen voor een persoonlijke getuigenis tijdens de Internet-voor-Iedereen lancering. En dan kunnen we na bijna 30 jaar eens bijpraten.