Beste vrienden en vriendinnen,

 

I love our CEO

 

Jaren geleden stond mijn vader op de barricade voor de 5-dagen/40 uren werkweek. Hij zal waarschijnlijk niet trots zijn dat zoonlief op een zondagnamiddag al aan het werk is maar ons beroep heeft echter een aantal voordelen. Eén daarvan is dat ik unieke mensen van heel dichtbij kan ontmoeten. En vandaag –en morgen- is het weer een hoogdag.

 

In de late namiddag is Steve Ballmer (intern praten we over steveb en billg) geland en we zijn weer vertrokken voor iets meer dan 24 uur Steve in België; alles rond Brussel, morgenochtend Europees en na de middag Belgisch. De briefing is juist achter de rug, Steve slaapt hier wat verder, we zijn klaar voor morgen, een dagje met onze Chief Executive Officer. Ik noem Steve liever onze Chief Execution Officer en vooral onze Chief Energy Officer.

 

Op het web circuleren de vele movies die een bepaald beeld van Steve cultiveren maar –ook vandaag- voelde ik weer onze Chief Energyzer tijdens het persoonlijk gesprek. Iemand die niet alleen mijn batterijen maar ook de batterijen van klanten, partners en medewerkers oplaadt. Naast visie en charisma koppelt Steve een hoge IQ en EQ immers aan aardig wat passie en energie; iemand die je in een gesprek van 15 minuten niet alleen intellectueel uitdaagt door zijn scherpe vragen maar daarnaast ook stimuleert om er –samen met hem- iets aan te doen. Niet alleen denken, ook doen. Dus niet alleen een CEO maar een coach die zijn medewerkers ‘bezielt’ en daarmee het credo van Microsoft ‘Enable People and Businesses to Realize Their Full Potential’ dagelijks in praktijk zet. Van visie naar actie, letterlijk én figuurlijk.

 

Als die kerel de Rode Duivels zou coachen dan won België eindelijk de Wereldbeker. Zeker weten. Zelfs de Brabanconne leren neemt minder dan 5 minuten voor iemand met zulke brainpower. Steve is spijtig genoeg reeds coach bij de basketball ploeg van zijn zoon en fulltime CEO voor Microsoft. René Vandereycken kan op beide oren slapen . De KBVB moet echter wel weten (zie verleden week) dat Microsoft aardige contacten in China heeft. Je weet maar nooit hoe toekomstige Wereldbekers zullen gewonnen worden .

 

Tot morgen !

 

Bruno Segers – segers_bruno@hotmail.com

Ergens in Brussel

23 april 2006 23:15

 

PS Intussen heb ik ontdekt dat er ‘al’ 4 CEOs bloggen in Belgie maar ‘slechts’ 1 dagelijks. Ik zal het Steve morgen vertellen. Ofwel zegt hij dat ik goed ben ofwel zegt hij dat ik gek ben. Want ook bij Steve is het –zoals met alle software- binair, een 0 of een 1, het ene of het andere. No Belgian compromise.