Beste vrienden en vriendinnen,

 

Een doorbraak in 30 minuten

 

Jaren geleden leerde ik dat een visie slechts een echte visie is wanneer je ze 1) op een bierviltje kan schrijven en 2) in een lift kan uitleggen. Vandaag heb ik weer de bevestiging gekregen dat je ‘in business’ een doorbraak kan realiseren of ‘to-the-point’ komen in 30 minuten. We hadden vandaag verschillende activiteiten met onze CEO Steve maar bij de 3 top meetings kwamen we in 30 minuten ‘ter zake’.

 

Je realiseert dit alleen wanneer

 

  • De juiste mensen rond de tafel zitten
  • Al deze mensen degelijk voorbereid zijn
  • Iedereen het eens is over het agenda

En dus weer bewezen dat het grootste gedeelte van succes in de voorbereiding ligt en een veel, veel kleiner deel in de uitvoering. Bij deze mijn dank aan alle betrokkenen voor de voorbereiding van de voorbije weken. Steve en ik hadden maar uit te voeren; hoe minder meetings hoe meer beslissingen.

 

Iedereen in België kent intussen de uitspraak van Steve Stevaert na het sp.a verkiezingssucces “ik had maar in te koppen”. Wel, onze Steveb heeft er vandaag ook wat binnen gekopt. Snel en keihard, ondanks zijn kale schedel. Thanks Steve, doe het morgen in Duitsland nog eens over.

 

Tot morgen !

 

Bruno Segers – segers_bruno@hotmail.com

Brussel – Abelag Airport

24 april 2006 18:30

 

PS En nu snel naar Antwerpen, voor wat meer uitleg van Richard Barrett over ‘De waarden van mijn bedrijf’. Even theorie en praktijk toetsen.