Beste vrienden en vriendinnen,

 5000/maand of 60000/dag ?

We zijn bijna een maand bezig maar vandaag passeerde mijn blog reeds de kaap van de 5000 ‘hits’. Bovendien heb ik hier en daar contact met mijn lezers die via segers_bruno@hotmail.com feedback en/of suggesties geven. En indien U “bruno segers” als zoekterm intikt bij MSN Search of Google dan prijkt Bruno’s dagboek" bovenaan. Test maar. Last but not least, vandaag 28 april haalde mijn blog de voor(web)pagina van Knack. Trui Engels plaatst niet alleen Tante Celle naast Tom Boonen maar stelt ook dat “Segers weet duidelijk meer te vertellen dan zijn Amerikaanse collega”. Ik heb Trui Engels nog nooit ontmoet maar ik ben deze onbekende meid een eeuwige dankbaarheid verschuldigd. Trui krijgt vandaag dé trui maar ze moet me wel haar maten mailen  

Back to reality echter. In het land der blinden is éénoog koning en we moeten dringend met beide voeten op de grond komen : 

  1. In de Trends van deze week schreef Marc Buelens een zeer interessant artikel over de multitasking-generatie met als titel ‘Wees jong van hart: lees deze column terwijl U chat, zapt, sms’t en TV kijkt’. Een prachtig artikel over de screenagers, de nieuwe generatie, die graag verbonden is en blijft met om het even wie, om het even waar en wanneer. Maar dat je kan chatten, zappen, sms’en én bloggen was de schrijver vergeten
  2. In De Tijd van vandaag een ander artikel van Kristien Vermoesen over ‘Een blog als voltijdse job’. Met haar vrouwelijke intuïtie heeft deze pientere dame mijn verborgen agenda reeds ontdekt; elke dag mijn visie op de wereld neerschrijven op een weblog of internetdagboek, reageren op de commentaren, en ondertussen de centen zien binnenstromen. Tot mijn grote spijt geen enkele vermelding, zelfs niet off-the-record, van mijn dagelijks bloed, zweet en tranen in haar degelijk artikel. Perfect logisch eigenlijk want ik verdien niets aan mijn blog en kan alleen maar mijn Internet voor Iedereen PC fiscaal aftrekken
  3. Ik ben trots met mijn 5000 ‘hits’ per maand maar da’s een peulschil vergeleken met de 60000 hits per dag van www.zattevrienden.be, een populaire webstek in Vlaanderen

De leescijfers moeten dus omhoog. Meer hits. Ik ga binnenkort op stage bij VTM (de Vrienden van Tony Mary), maar in afwachting een simpele truuc. Mijn internet dagboek moet sexier klinken, de blog moet een inslaande naam krijgen. Gedaan met Bruno’s dagboek, ik ga voor Bruno’s BlogBoek (bijnaam Bruno’s BlufBoek). Ik dacht eerst aan www.bbb.be of www.bbb.com als webstek maar die namen zijn ingenomen en bovendien heb ik gisteren IeBéBéTé en alle andere nietszeggende afkortingen al onderuit gehaald. 

www.brunosblogboek.be is zojuist via Hostbasket in handen van uw dienaar, het wordt het eerste internetdagboek met een jaarlijkse hardcopy uitvoering. Op het Internet ga ik dagelijks de concurrentie aan met www.zattevrienden.be en op de Antwerpse Boekenbeurs ga ik jaarlijks met Bruno’s BlogBoek 20XX de concurrentie aan met Snoecks 20XX. Ik heb echter geen fototoestel nodig om mensen in hun blootje te zetten, een toetsenbord zal volstaan

Tot morgen !

Bruno Segers – segers_bruno@hotmail.com
Schoten
28 april 2006 23:50

PS Bij gebrek aan zatte vrienden even de vraag aan al mijn andere vrienden, familieleden en relaties om mijn webstek dagelijks bij iedereen te promoten. Men maile het voort.