Beste vrienden en vriendinnen,

 

Er moet gescoord worden !

 

De voetbalcompetitie is afgelopen en de Antwerpse ploegen hebben een prachtig resultaat neergezet; GBA, den Beerschot, 6de en Antwerp 7de. Allebei dus in de linkerkolom. Paars voor rood, zoals ook Anderlecht voor Standard geëindigd is. Het gaat goed met het voetbal in Antwerpen. Wij zijn trots.

België neemt niet deel aan de Wereldbeker en het begrip ‘scoren’ dreigde even te verdwijnen maar niets is minder waar. Er is een nieuwe competitie gestart, een competitie waar de laatste match wordt gespeeld op 8 oktober; de verkiezingen !

En onze politieke vrienden zijn al druk in de weer, ik merkte het op toen ik op terugweg van Firenze wat achterstallige lektuur doornam. Allemaal proberen ze op hun manier in het nieuws te geraken, te scoren richting kiezer. Wat het onderwerp is, da’s niet belangrijk, alleen de kijkcijfers -sorry, de stemmen- tellen. Populistische onderwerpen doen het altijd goed. Daar scoor je pas mee !

Het salaris van managers bvb. Die veelverdieners. Mijn grootvader stond op de barricaden voor de 5 dagen/40 uren werkweek maar –op basis van de berekeningen van mijn echtgenote Ingeborg dit weekend- is het uurloon van de kleinzoon er niet echt op vooruitgegaan. Ik ben wel volledig akkoord met het voorstel van Johan Vande Lanotte voor een max. ontslagvergoeding van 1 jaar; ik reken immers op het jaarsalaris van de manager van een overheidsbedrijf als referentiekader. Ach laat maar zitten, voor mij doet het er niet toe. Vincent Company, Tom Boonen, de basketters van Oostende ze mogen allemaal goed verdienen. Als ze maar scoren.

Ik ben benieuwd wie binnenkort Bill Gates en Microsoft als eerste in de strijd gaat werpen. Ook populistische onderwerpen die het ten tijde van verkiezingen steeds goed doen. Microsoft software is te duur want Bill is te rijk en dus betalen wij teveel. Stem voor ons want wij gaan iedereen gratis software geven. Niets is gratis beste vrienden, gratis is een herverdelingsmechanisme, maar met gratis kan je scoren.

 

Tot morgen !

 

Bruno Segers – segers_bruno@hotmail.com

Schoten

07 mei 2006 23:15

 

PS ik neem aan dat U nu begrijpt waarom ik geen reacties op mijn blog toelaat. Of zou U graag hebben dat uw pamfletten worden ‘overplakt’ met andere boodschappen ? Ook ik wil scoren.