Beste vrienden en vriendinnen,

 

De wereld is klein

 

Zou Bill mijn blog ook lezen ? Exact een dag na mijn blog over de uitdagingen van de Bill & Melinda Gates Foundation kondigt Bill aan dat hij zich binnen 2 jaar –naast het voorzitterschap van Microsoft- fulltime gaat bezighouden met zijn stichting. Ik heb alvast vandaag zeer aandachtig de interne memos van Bill en Steve gelezen. Want nu is de cirkel volledig rond.

 

Bill draagt immers zijn Chief Software Architect verantwoordelijkheden over aan mijn echt software idool Ray Ozzie. Bill kent Ray al 20 jaar maar ik ben al meer dan 20 jaar een vaste gebruiker van Ray’s geesteskinderen. Ooit startte ik met Lotus Symphony op een IBM PC bij Ebes. Uitvinder Symphony ? Ray Ozzie. 7 jaar later werd ik bij Lotus verliefd op Notes. Uitvinder Notes ? Ray Ozzie. Ik herinner me nog levendig de Lotusphere in Nice waar ik samen met Ray aan tafel zat. Na de IBM (ooit I Beat Microsoft maar nu Ik Ben Moe) acquisitie verliet Ray Lotus om een nieuw bedrijf op te starten. Groove. Sinds 1999 ben ik 1 van de eerste Groove gebruikers. Microsoft participeerde in Groove en sinds een klein jaar is Groove volledig opgenomen binnen Microsoft en kon ik mijn oude slogan ‘Als je met je PC wil werken gebruik Microsoft producten maar als je met je collega wil werken gebruik dan Lotus producten’ eindelijk opbergen. En is mijn groot idool de Chief Software Architect bij Microsoft. De cirkel is rond.

 

En met Steve, onze Chief Energy Officer en mijn tweede idool, komt het ook nog goed. Steve krijgt Wallstreet over zich heen omdat het aandeel niet bewogen heeft tijdens zijn beleid maar dat zegt meer over de beurs dan over Stevie Wonder. In de 6 jaar onder CEO Steve verdubbelde de omzet en maken we maandelijks een winst van 1 miljard $. Wat doet Steve fout ?

 

Tot morgen !

 

Bruno Segerssegers_bruno@hotmail.com

Hotel Château Balzat Ottignies

15 juni 2006 23:45

 

PS Deze week maar 1 avond thuis geslapen. En morgen hebben we onze Company Meeting onder het LOVE thema (Live, Office, Vista, Exchange) hier in Ottignies. Gevolgd morgenavond door een Company Party met de partners, allemaal flower power hippies. The Love Generation. Ik hoop dat Ingeborg me nog herkent …