Beste vrienden en vriendinnen,

 

Bill Gates schreef er zelfs geen !

 

Deze dagen heb ik aardig wat te doen met Freya Van den Bossche. Jaren geleden –na mijn studies en eindwerk Industriëel Ingenieur- volgde ik tijdens mijn legerdienst een bijzondere Licentie in de Informatika aan de VUB in Brussel. Weliswaar als vrij student want je kan niet een kolonel rondrijden én in de cursus zitten. Ook een thesis heb ik niet geschreven want tijdens de laatste maand van mijn legerdienst was ik al aan het werk als analyst-programmeur bij Hessenatie in Antwerpen.

 

Bij mij is het dus eenvoudig, ik heb nooit een thesis geschreven of laten schrijven. En Freya hoeft zich niet teveel zorgen te maken want er zijn er nog veel meer die zonder thesis succes boeken. En dan heb ik het niet over Jean-Marie Pfaff en Tom Boonen. Naast Prins Filip hebben immers ook Steve Stevaert, de nagelnieuwe gouverneur van Limburg, Paul Buysse, de best betaalde bestuurder in België, en Guillaume Van der Stighelen, de beste Belgische copywriter, zich nooit in een thesis vastgebeten maar zijn ook zij onmiddellijk in het leven gestapt … met alle succes tot gevolg.

 

Bill Gates stopte Harvard na een jaartje en gaf de voorkeur aan lijnen computercode i.p.v. het schrijven van een thesis. Intussen bestaat de Bill & Melinda Gates Foundation. Ook Freya verdient een stichting die ik graag samen met haar opricht. De Bruno en Freya Stichting, kortom de BeF Stichting. Een vereniging die alle landgenoten samenbrengt die zonder thesis succes proberen te hebben in de maatschappij. Dan kunnen wij met zijn  allen eindelijk eens iemand een thesis laten schrijven om na te gaan of je een thesis moet geschreven hebben om over iets een thesis te hebben.

 

Bij deze ook de vraag aan al mijn lezers, lezeressen, vrienden en vriendinnen om deze blog nog eens door te mailen naar alle relaties in uw contacten database. Dat is niet alleen goed voor mijn leescijfers maar ook voor het succes van onze BeF Stichting. Alle stortingen zijn alvast welkom –in EURO of in BEF- op rekeningnummer 000-0000004-04 want die thesis moet zo snel mogelijk geschreven worden. Ik durf wedden dat Herman Brusselmans zich spontaan zal aanbieden als best geplaatste voor het schrijven van dit BeF werk. Maar hij zal eerst Freya moeten overtuigen …

 

Tot morgen !

 

Bruno Segerssegers_bruno@hotmail.com

Schoten

18 juni 2006 23:45

 

PS Deze blog is opgedragen aan onze Marketing Manager Philippe Gosseye die ziek in bed lag tijdens de LOVE parade en mij de thesis titeltip bezorgde … Voor de rest ben ik verantwoordelijk.