Beste vrienden en vriendinnen,

 

De eerste en de laatste

 

Een ervaren programmeur bij Hessenatie leerde me jaren geleden dat een computerprogramma waarschijnlijk perfect werkt indien zowel het eerste als het laatste record op de juiste manier worden verwerkt. Deze regel heb ik aangehouden bij het lezen van weekbladen. Ik denk een blad zoals Trends, Sport Magazine, Knack en Weekend gelezen te hebben na het doornemen van het editoriaal vooraan en de column achterin. De rest is voor de portefeuille van Mijnheer Rik en de papierslag van de scouts …

 

Ik ben dus een dikke fan van o.a. Piet Depuydt, Jacques Sys, Rik Van Cauwelaert, Koen Meulenaere, Tessa Vermeiren en Jean-Paul Mulders. Da’s pas literatuur, dat zijn pas opiniestukjes die je een geweten trappen. Mijn dagelijkse blog zal nooit kunnen tippen aan de wekelijkse huzarenstukjes van deze ‘besten-van-de-besten’… Een aantal heb ik al in levende lijve ontmoet maar mijn droom blijft een zeer kritisch voor- en nawoord wanneer ik begin April de eerste editie van Bruno’s Blogboek uitbreng.

 

Toch boezemen ze me af en toe schrik in. Ook Tessa vandaag weer met haar “Retour van de macho’s” vooraan in Weekend. Ik ben al blij dat ze geen melding heeft gemaakt van mijn BeF club met Freya want straks word ik nog over dezelfde kam geschoren als die overjaarse macho’s zoals Jean-Claude Van Cauwenberghe en Jeff Hoeybergs.

 

Dat zou pas een afgang zijn. Binnen Microsoft wordt ‘diversity’ immers hoog in het vaandel genomen met als resultaat dat ons directiecomité bijna een 50/50 vertegenwoordiging van mannen en vrouwen heeft. En binnen deze groep hadden we begin deze week juist een discussie dat het machogedrag van quantiteit i.p.v. qualiteit, van druk bezig i.p.v. goed bezig, van oppervlakkigheid i.p.v. diepgang en vooral van praten i.p.v. luisteren dringend moet omslaan. Retour van de macho’s ? Niet bij ons.

 

Tot morgen !

 

Bruno Segerssegers_bruno@hotmail.com

Schoten

28 juni 2006 23:55

 

PS Macho does not prove mucho – Zsa Zsa Gabor. Snel gevonden via MSN Search.