Beste vrienden en vriendinnen,

 

De eerste dag van de vakantie ?

 

Dat dacht ik deze ochtend toen ik –wat later dan voorzien- de wagen richting Brussel instapte. Tijdens de vakantie hopen we met zijn allen op wat minder files maar ik kwam bedrogen uit. Ook op deze eerste vakantiedag stonden er weer files op de E19 vanaf Mechelen-Zuid. En er zijn toch reeds mensen op verlof, dus zijn er minder wagens op de baan ? Inderdaad maar België is spijtig genoeg nog steeds een transitland. Voor o.a. Nederlanders. En die lui nemen alles mee op vakantie. Ik kon het dus weer aanschouwen, het Nederlands legioen van wagens met sleurhutten en klapkarren. En zij maken –tijdens de vakantie- de files tussen Antwerpen en Brussel langer. Een speciaal Oranje vignet aan de grens, dat moet het worden, cash te betalen én in functie van de lengte van de colonne. Anders moeten ze maar met Air Holland naar het zuiden trekken.

 

Ook zoon Hans heeft vandaag niet ervaren als de eerste dag van de vakantie. Hij had zijn eerste werkdag en ik kijk nu reeds uit naar zijn verhalen over “De Collega’s” waarmee hij de komende maand zijn werkdagen gaat doorbrengen.

 

En voor alle Microsoft collega’s was het vandaag als het ware Nieuwjaar; we zijn een nieuw boekjaar gestart en daar hoort champagne bij. Niet alleen om het nieuwe jaar maar vooral om de prachtige resultaten van de voorbije 12 maanden te vieren. Champagne bij 30° loopt altijd rustig binnen.

 

Tot morgen !

 

Bruno Segerssegers_bruno@hotmail.com

Schoten

3 juli 2006 23:45

 

PS Alle verkoopsmensen zijn ook weer even gelijk, alle tellers staan immers terug op nul