Beste vrienden en vriendinnen,

 

Alleen de rekening was niet in de prijs inbegrepen

 

Enkele jaren geleden (volgens MSN Search op 27 november 2003) was ik aanwezig op een Trends lunchgesprek waar Didier Bellens, de op dat moment kersverse Belgacom CEO, zijn visie over de toekomst van telefonie en Belgacom kwam vertellen. Aardig wat volk in de zaal en zoals steeds bij dit type events een aantal mensen die voor Didier Bellens kwamen en een aantal mensen die kwamen voor de mensen die voor Didier Bellens kwamen. Of kan U dat misschien op een betere wijze uitdrukken ?

 

Ik had Didier exact 6 maanden eerder ontmoet tijdens een Microsoft Circle of Growth sessie rond Intellectual Capital (volgens dezelfde onfeilbare MSN Search op 27 mei 2003) maar was –zoals steeds- met een aantal vragen blijven zitten. En bovendien was ik toen al geïnteresseerd hoever Belgacom stond met digitale televisie en de rol van (Microsoft) software daarin. Maar hoe stel je nu een moeilijke vraag aan iemand die weet wie je bent ? Juist, U laat die vraag door iemand anders stellen. U zoekt dus een stroman. Even rondkijken en ik had snel een strovrouw gevonden. Een tafel verder zat immers een spontane flapuit van het andere geslacht bij wie ik juist daarvoor geïntroduceerd was door een gemeenschappelijke kennis. Het was me vooraf al opgevallen dat deze dame vlot communiceerde en niet op haar tong gevallen was. En dus stelde ze netjes, zonder schaamrood op de wangen, de vraag aan Didier. Zodat ik 3 jaar geleden al begrepen had dat Microsoft niet veel in de pap zou te brokken hebben bij de eerste versie van Belgacom TV. Een verwittigd man is er 2 waard en you ‘ve to choose your battles.

 

“Dienst wederdienst”  dacht deze extraverte meid en meer dan anderhalf jaar geleden contacteerde ze mij met de vraag om bij Microsoft, de beste werkgever van België, een onderzoek te doen rond de effectiviteit en efficiëntie van vergaderingen. Deze dynamische 30 plusser was immers terug op de schoolbanken gekropen op EHSAL en zocht een onderwerp én een co-promotor voor een licentiaatsthesis. De thesis heeft bloed, zweet en tranen gekost maar de kloof tussen universiteit en bedrijfswereld zorgden ervoor dat zowel student als co-promotor niet de juiste erkenning kregen voor het geleverde werk. Ik ben gewoon van af te gaan maar een graad missen door onbegrip van een promotor is het ergste wat een student kan overkomen. Zeker als je loopbaanonderbreking hebt genomen. Het schaamrood stond op de wangen van de co-promotor.

 

“Dienst wederdienst”  dacht ik nu deze dame alles achter de rug heeft en zichzelf licentiate mag noemen. Tijd voor een Wiedergutmachung. Ik ben geen macho, ook geen gentleman maar heb wel een Nederlandse overgrootvader. Dus heb ik deze spraakwaterval zelf het restaurant laten kiezen. Haar keuze ? Rouge Glamour in Vilvoorde, prachtig decor, prachtige keuken, prachtig terras en voor slechts 35 euro had ik daar een all-in 3 gangen business lunch. Een Wiedergutmachung voor zulk een prijs ? Allen daarheen ! We hebben immers allemaal altijd iets goed te maken.

 

Tot morgen !

 

Bruno Segerssegers_bruno@hotmail.com

Diegem

4 juli 2006 20:15

 

PS  Eén probleem, de rekening was niet in de prijs inbegrepen. De Visa/AMEX kaartlezer liet het zelfs afweten en dan ga je wel af als je geen cash op zak hebt …. Het schaamrood op de wangen, zelfs in de Rouge Glamour