Beste vrienden en vriendinnen,

 

Het is niet druk maar wel veel

 

Vandaag de laatste werkdag vooraleer we van een eerste –korte- verlofweek genieten. Een overvolle laatste dag wordt nog afgesloten met een noodzakelijke ‘werklunch’ om de violen af te stemmen rond een belangrijk project. “Ik heb het nooit druk” zeg ik tegen vrienden, “ik heb alleen veel”. Mijn echtgenote Ingeborg zegt hetzelfde op haar manier. “Toen hij op Europees niveau werkte sliep hij op hotel, nu werkt hij in België en slaapt hij thuis. Voor de rest is alles hetzelfde gebleven”.

 

Ik ga niet uitwijden over de werklunch (da’s zoals andere blogs op vrijdag voor mijn mémoires ) maar toch is het mij vanavond duidelijk geworden waarom in België alles zo traag gaat. “Mag ik een vraag stellen ?”, vroeg de minister aan de kabinetschef. “Dat is bij deze gebeurd”, antwoordde de kabinetschef. “Mag ik een tweede vraag stellen ?”, vroeg de minister. “Dat is bij deze ook gebeurd”, antwoordde de kabinetschef. Als U wist hoeveel ministers en kabinetschefs we hebben in dit kleine landje rondom Brussel dan begrijpt U ook waarom hier niet veel beslist wordt. We hebben echter wel aardig wat beslist op de werklunch. Dus kunnen we vanavond eindelijk ‘vroeg’ naar huis.

 

En kan de korte vakantie eindelijk beginnen. Als het ware een verplichte vakantie want van 7 tot 14 juli vindt in Schoten het internationaaal volksdansfestival plaats. Ik ken niets van (volks)dansen maar Schoten en al het volk daarrond interesseert me enorm. Een week plezier en lawaai, met familie en vrienden, je slaapt toch niet ’s nachts en aangezien ik overdag op kantoor niet kan (en mag) slapen is het beter vakantie te plannen.

 

Ingeborg zit waarschijnlijk al af te tellen tot ik thuiskom om Schoten in te fladderen maar ik ben zoals een “hij zit kapot” renner op het einde van de tour . Ingeborg verwacht echter een “hij staat scherp” conditie zoals een renner bij de proloog. Ik zit kapot op 7 juli en zal scherp staan op 14 juli. Beloofd, verschil moet er zijn. Het evenwicht werk-privé is een moeilijke klus. Niet alleen voor een wielrenner, ook voor mij.

 

Tot morgen !

 

Bruno Segerssegers_bruno@hotmail.com

Ergens op de Zavel in Brussel

7 juli 2006 22:10

 

PS  Wedden dat ik vanavond van vermoeidheid in slaap val boven mijn Westmalle Tripel op het terras van De Riddershoeve waar het zal wemelen van lawaai en ambiance ? Soms is het écht moeilijk werk en privé te combineren. Ik heb een week om het weer even te leren.