Beste vrienden en vriendinnen,

 

Meer blauw op straat

 

Dat roepen we al jaren hier in België. In Duitsland doen ze er tenminste iets aan. Berlijn zag blauw van het volk vanavond. Ofwel Les Bleus ofwel de Azzurri. Een leuke finale. Niet alleen in Berlijn maar ook in Schoten. Hier thuis zaten meer dan 20 jongeren en ouderen te genieten van de finale op groot scherm. De buren zullen het geweten hebben.

 

Eerder vandaag werd in centrum Schoten het secretariaat van het Vlaams Belang geopend door Bruno Valkeniers, de nieuwe man en rising star van het Vlaams Belang. Bruno ken ik als een competente en gedreven natiebaas met een Vlaamse visie en ik ben benieuwd hoe hij gaat overleven in zijn turbulente partij. Mijn vriendin Marie-Rose zit in de laatste maanden van haar zwangerschap en was dus niet aanwezig. En daarom werd de bekendmaking van de kandidatenlijst uitgesteld. Ikzelf was natuurlijk niet aanwezig maar toch heb ik gehoord dat het ook daar blauw zag van het volk. Broer Paul Valkeniers is VLD-voorzitter van de afdeling … Schoten en sluit samenwerking met VB immers niet uit.

 

Beste vrienden, Patrick zal wel winnen van Filip in Antwerpen maar het zwaard van Damocles, de eerste VB burgemeester van Vlaanderen, dreigt aardig boven het hoofd van elke Schotenaar. En zo kan een partij die steeds op alles en iedereen geschoten heeft aan de macht komen in een gemeente die nooit problemen heeft gekend en die zelfs de meest multiculturele samenleving heeft. Begrijpe wie kan.

 

Je kan niet alleen deze week maar een heel jaar de wereld zien in Schoten. Ik huiver van de gedachte dat La Morel volgend jaar het internationaal volksdansfestival gaat openen. Het zou me een beetje doen denken aan wat er jaren geleden in het –vandaag blauwe- Olympisch Stadion van Berlijn gebeurde met Jesse Owens.

 

Tot morgen !

 

Bruno Segerssegers_bruno@hotmail.com

Schoten

9 juli 2006 23:15

 

PS  Bij deze wens ik al het beste aan de hoogzwangere Marie-Rose Morel die wschl. aan de rand van haar beroemd zwembad recupereert van een stresserende periode.