Beste vrienden en vriendinnen,

 

Amerikaans nieuws domineert Belgische ochtendpost

 

Deze ochtend open ik in mijn hotelkamer de e-mail post die vanuit Brussel binnenkomt. Normaal let ik er zo niet op maar tot mijn grote verbazing bevat de Telenet Nieuwsbrief van vandaag zo goed als geen nieuws over België, alleen over US. Volg even mee :

 

  • MySpace onttroont Yahoo De meest populaire website in de US is voor de eerste keer een tienersite. Ook op het Internet geldt blijkbaar dat de toekomst aan de jeugd is. Alhoewel bij ons de senioren het niet slecht doen.
  • Disney halveert filmproductie  Aan de Disney tekenfilms wordt niet geraakt maar de produktie- en marketingkosten van andere films lopen te hoog op. Terug naar de bron ?
  • Amerikaanse penny wordt te duur  Ook de produktiekosten van de Amerikaanse dollarcent lopen te hoog op. De penny kost meer dan hij waard is maar afschaffen mag niet want dan kan men geen geld meer geven aan liefdadigheid. Dat is toch geen probleem ? De voorbije weken hebben Bill en Warren reeds 6000000000000000 pennies gegeven. Tel de nullen maar.
  • Internetgokken verboden voor Amerikanen  Tja, het loopt hier helemaal mis. Pennies worden afgepakt en ze mogen niet gokken op het Internet. Blijft alleen nog CNN kijken en burgers boeffen over.
  • Rechter verbiedt wegknippen van naakt in films  Oef, toch nog iets goeds. Het wegknippen van scheldwoorden en naakt wordt illegaal verklaard. Waarschijnlijk zit Disney daarachter om zo de lengte van de film terug te verdubbelen.

Wat zou er buiten US gebeurd zijn gisteren ? Of hebben de Amerikanen gisteren Telenet overgenomen ? Ik zal het hier eens navragen.

 

Tot morgen !

 

Bruno Segerssegers_bruno@hotmail.com

Orlando

18 juli 2006 13:30 (07:30 local time)

 

PS Over dit leuke hotel, met alles erop en eraan maar waarvan ik de komende dagen zo goed als niets ga zien, blog ik nog wel deze week.