Beste vrienden en vriendinnen,

 

Ik kan mijn ogen niet geloven !

 

Deze ochtend (6 uur lokale tijd) open ik mijn ochtend e-mail post die vanuit Brussel binnenkomt. Mijn oog valt op 3 artikels maar volgens mij heb ik gisteren teveel gedronken of gesnoven want ik kan mijn eigen ogen niet geloven. Of heb ik toch last van een jetlag ?

 

  1. Het Vlaamse i-City project is genomineerd in de “Best Technology Foresight” categorie op de “World Communication Awards for global communication providers” op 9 november in Londen. Hopelijk kunnen we op 11 november Wapenstilstand vieren in Hasselt met deze trofee.
  2. Telenet lanceert Telenet Mobile. Telenet Mobile is het eerste 0 euro GSM abonnement in België en staat garant voor zeer goedkoop bellen naar  vaste lijnen en naar mobiele lijnen van andere operatoren. Telenet is ook partner van i-city in Hasselt en heeft daar blijkbaar de marketing truuks van Steve Stunt opgesnoven. Maar –zoals Steve zei- gratis is een herverdelingsmechanisme. Dus kijk uw faktuur goed na.
  3. Microsoft heeft 12 principes opgezet om concurrentie te stimuleren met het eigen Windows Vista operating system. Onvoorstelbaar maar waar. Dit alles werd aangekondigd door topjurist Brad Smith tijdens een lunch van de New America Foundation in Washington.

 Vooral het laatste artikel blijft me verbazen en doet me het meeste plezier. In deze blog heb ik al meerdere malen gesteld dat ‘Monopolist zijn is niet erg, je als monopolist gedragen wel’. Microsoft begint eindelijk te leren dat er een nieuw gedrag nodig en dat is niet alleen de verdienste van Brad Smith maar ook het bewijs van de nieuwe wind die aan de top waait door de nieuwe Chief Software Architect Ray Ozzie. Iets meer dan 8 jaar geleden had ik hier in Orlando een ontmoeting met Ray in het Dolphin Hotel ter gelegenheid van Lotusphere … Ray CSA bij Microsoft en Bill aan het hoofd van de Bill & Melinda Gates Foundation. Nu gaat de wereld pas écht veranderen. Nu is de rollercoaster pas écht vertrokken. Zelfs Wallstreet begrijpt het want de prijs van het aandeel stijgt.

 

Tot morgen !

 

Bruno Segerssegers_bruno@hotmail.com

Orlando

20 juli 2006 12:30 (06:30 local time)

 

PS En zoals ik eerder al zei. Over dit leuke hotel, met alles erop en eraan maar waarvan ik gisteren ook weer zo goed als niets gezien heb, blog ik nog wel deze week.