Beste vrienden en vriendinnen,  

Mijn chauffeur heeft een rijbewijs

Dat is ook alweer achter de rug. Na maanden tijdelijk rijbewijs (en af en toe een prestatie als mijn persoonlijke chauffeur) heeft oudste zoon Hans zojuist zijn definitief rijbewijs behaald. Felicitaties. Eindelijk kunnen we die verdomde blauwe L van onze wagens verwijderen. Want al te dikwijls keek men mij achterna wanneer ik op het linkerrijvak (de L van links) de nauwkeurigheid van mijn snelheidsmeter testte of wanneer ik doorheen de Wetstraat slalomde in een zoveelste poging om tijdig op een afspraak in het centrum van Brussel te zijn.

Het is echter ook slecht nieuws want dit is de derde persoon binnen ons gezin met een rijbewijs. En dat betekent dat er binnen afzienbare tijd –maar zeker niet te snel- 3 wagens op de oprit … en in de file staan. Toch ook goed nieuws want binnenkort gebeurt de praktische parkeerproef op de openbare weg dankzij de nieuwe regel van minister Landuyt. Krassen op uw bumper na een zoveelste poging van Hans blijven u dus bespaard. Voormalig kabinetschef Geert Mareels blogde al over de domme maatregel van onze minister van mobiliteit. Er zijn al voldoende wagens en dus files op de baan. Als we de baan nu nog gaan gebruiken voor parkeerproeven dan nemen we weer wat ruimte af.

Ik zal bij deze minister Landuyt even helpen met een eenvoudige maatregel om de files te beperken en parkeerproeven overbodig te maken. I.p.v. een verkeersbelasting in functie van de pk’s van de wagen kunnen we beter een belasting heffen in functie van de lengte van de wagens. Dan worden de files korter. En kleinere wagens kan je ook dwars parkeren want die nemen minder ruimte in. Niet alleen minder files maar ook minder parkeerproblemen. En geen parkeerproeven meer nodig want dwars parkeren kan iedereen. En dan hoeft de minister niet meer dwars te liggen. What a smart idea !

Tot morgen !

Bruno Segerssegers_bruno@hotmail.com

Op de fiets, met een Smart in mijn slipstream

9 augustus 2006 15:00

PS Tekst werd aangemaakt via Pocket Word op een Windows Pocket PC Phone en vervolgens gepubliceerd op de MSN Space via Internet Explorer. Geen PC in de buurt want het is vakantie. De digitale kloof overbrug je via een GSM, niet via een PC. QED.