Beste vrienden en vriendinnen,  

 Ook in kranten staan fouten

Ik weet niet of U het deze week in Gazet van Antwerpen gezien hebt maar n.a.v. het overlijden van Hugo Schiltz werd oud-burgemeester Lode Craeybeckx geciteerd. “Het hadt mijn zoon kunnen zijn” stond als kop bovenaan het artikel terwijl hij alleen t(hee) drinkt als hij tegenwoordig is. Wat een blunder ! Als bloggers blunderen kan dat achteraf nog rechtgezet worden maar “stop de pers” kan niet meer als alles al gedrukt is en in de krantenwinkels ligt. Het zal je als kwaliteitskrant maar overkomen.

In De Tijd van vandaag geen dt fouten maar wel 2 blunders op de voorpagina : 

  1. Elke seconde komen er wereldwijd meer dan twee nieuwe blogs bij is correct maar dat Belgacom Skynet marktleider is in België met 100.000 blogs is naast de 1.200.000 Windows Live Spaces gerekend. Of heeft er iemand een komma vergeten ? De MSN medewerkers moeten maandag de zaak maar rechtzetten
  2. De personal computer is vandaag 25 jaar oud want op 12 augustus 1981 lanceerde IBM zijn 5150 model. In die periode waren er alleen mainframes en een 10-tal leveranciers maar IBM was de enige die er aan gedacht (?) had ook een kleinere computer uit te brengen. Wat anderen zoals Altair, Commodore en Apple in die periode al aan het doen waren. IBM krijgt dus het krediet voor het op de markt brengen van de eerste mainframe maar zeker niet voor het op de markt brengen van de eerste personal computer, dat laat ik graag aan Altair, Commodore of Apple. Want zoals de mainframe werkte met het IPL (Initial Program Load) knopje werkte het ‘ding’ van IBM met de Ctrl+Alt+Del toetsencombinatie. Met dank aan IBM en Microsoft is de CAD computer –en niet de personal computer- vandaag dus 25 jaar oud

Ik hou het alleen bij de voorpagina want we moeten nog naar een huwelijksfeest. Binnen 25 jaar bestaat de personal computer 50 jaar en zijn Karen en Marc –hopelijk- 25 jaar gehuwd. Ik wens hen bij deze alvast veel geluk en liefde.

Tot morgen !

 

Bruno Segerssegers_bruno@hotmail.com

Schoten

12 augustus 2006 18:30

PS Toch leuk tussenin even thuis te zijn en op een PC te bloggen. Gaat veel sneller. Straks laat ik mijn PC zijn 25 kaarsjes uitblazen dan vlug Ctrtl+Alt+Del.