Beste vrienden en vriendinnen,  

Het is weer het hetzelfde

De eerste werkdag was kort en krachtig maar werd overschaduwd door 2 veelvuldig voorkomende problemen :

  1. Onze perfect tweetalige Vlaamse minister-president Yves Leterme doet een uitspraak over de andere regio en plots zijn we weer in een communautaire discussie. Over de echte economische problemen van dit land wordt niet meer gesproken. Hebben we dan toch een volgende ronde van de staatshervorming nodig –zoals Philippe Muyters van het VOKA suggereert- vooraleer we verder kunnen ?
  2. Het is vakantie en mijn blog leescijfer daalt beneden de 3000 per week. Pieken van 5000 zijn er niet meer bij en moet ik me daar in deze komkommertijd bij neerleggen ?

Aangezien het een korte werkdag was hadden we tijd om te denken en 2 vliegen in 1 klap te slaan. Via een vleugje erotiek inspelen op het communautaire conflict en zo mijn leescijfers dit weekend laten ontploffen. Hier gaan we.

Mijn blogvriend Geert Mareels schreef deze week een origineel maar onschuldig stukje over de politieke benoemingen in Vlaanderen. Geert heeft jaren ervaring binnen een aantal kabinetten en dit is een aardige samenvatting van de problematiek. Geen enkel persoonlijk risico want Geert heeft het stuk geschreven in 2042, zijn voormalige opdrachtgevers kunnen het dus nog niet gelezen hebben. In elk geval vandaag het lezen waard voor mijn lezers.

Iedereen kent de gevleugelde uitspraak van voormalig vice-premier Guy Mathot dat de staatsschuld er vanzelf gekomen was en ook vanzelf zou verdwijnen. Tot op heden zijn we het er zowel in Brussel, Vlaanderen als Wallonië over eens dat dit een foutieve redenering is. Guy is intussen overleden maar reeds in 2006 –en niet in 2042- bewijst Ursula Martinez, een voormalige vriendin van Mathot in levende lijve in Châtelet het grote gelijk van Guy. Iets wat vanzelf komt kan ook vanzelf verdwijnen, keer op keer. En zo blijkt nogmaals dat grote staatsmannen te vroeg overlijden. Guy kan het spijtig genoeg niet meer bekijken maar in elk geval het kijken waard voor mijn lezers.

Tot morgen !

Bruno Segerssegers_bruno@hotmail.com
Schoten
19 augustus 2006 23:55

PS Klik bovenaan om dit ook te vertellen aan je vriend(inn)en. Goed voor mijn leescijfers.