Beste vrienden en vriendinnen,  

De trainingsritten starten

De laatste dagen van de maand augustus zijn zoals de trainingsritten voor een Grand Prix; wennen aan de opnieuw afgestelde machine, wennen aan het weder, wennen aan het parcours en alle dergelijke dingen. Kortom, terug wennen aan het ritme van de business.

Het begon echter al slecht deze ochtend met de aanhoudende regenbuien. Proximus en Mobistar glunderen bij dit weer omdat mensen langer in de wagen zitten (en dus meer telefoneren) maar regenweer in de ochtend kan een volzet agenda aardig in de war sturen.

Was het de ‘stress van terug aan het werk’, het regenweer, de telefoontjes of het in de war lopen van het agenda ? Ik weet het niet meer maar feit is dat aan het einde van de ochtend mijn hart wat sneller begon te slaan. Een hart dat sneller begint te slaan is niet noodzakelijk een probleem, zeker op jongere jaren, want dan noemt men dat doorgaans verliefdheid. Ik weet niet waarom maar op hogere leeftijd noemt men dit fenomeen ‘hartritmestoornissen’ en niet meer verliefdheid. En aangezien er deze ochtend geen vrouw in de buurt was wou ik geen risico’s nemen.

Tijdens de vakantie heb ik –naast het blogritme- tijd gemaakt voor een dagelijks half uur sport maar misschien was dat niet voldoende. Daarom nemen we het zekere voor het onzekere, annuleren we de eerste directiecomité vergadering van het nieuwe jaar en maken we een afspraak met de arts. Je kan toch geen Grand Prix gaan rijden met een motor die niet volledig afgecheckt is ? En gezondheid gaat boven alles. Het ritme van het hart is belangrijker dan het ritme van de business.

De arts stelt me gerust, vermoedt dat het eerder te maken heeft met gebrek aan ‘(in)spanning’ tijdens de voorbije weken maar raadt toch aan begin volgende week een volledig onderzoek te laten doen zoals dit voor 50ers (sic …) noodzakelijk is. En naast bloggen moet er ook gejogged worden. Het ziet ernaar uit dat er dagelijks 2 disciplines nodig zijn maar dat had ik al op 4 juni voorspeld. Tijd dus om het serieus te gaan doen.

Tot morgen !

Bruno Segerssegers_bruno@hotmail.com
Brasserie Den Artist Antwerpen Zuid
24 augustus 2006 21:45

PS de ober van Den Artist is een echte artist, deze kerel kent meer van een Pocket PC Phone dan alle Microsoft medewerkers. Ik hoop dat hij mijn blog vindt.