Beste Microsofties,

Ready for a new day

Vandaag is een speciale dag, een zeer speciale dag. Niet alleen voor de hele wereld maar ook voor alle Belgische Microsoft medewerkers en vooral voor mezelf.

Een speciale dag voor de hele wereld omdat juist vandaag 5 jaar geleden de wereld stilstond en even dreigde te vergaan. Wie onder ons herinnert zich niet de verschrikkelijke 9/11 beelden van 2 vliegtuigen die 2 WTC torens doorboorden en onze eerste spontane reactie toen we met dit onheil werden geconfronteerd ? Op die fameuze dag zat ik met een aantal sales mensen in Netmeeting 1 toen marketing manager Veerle plots de deur opengooide en de legendarische woorden uitsprak “Weten jullie dan niet wat er in de wereld gebeurt ?”. Achteraf heb ik me die bedenking dikwijls gemaakt tijdens andere interne meetings.

Een speciale dag ook voor ieder van jullie omdat de nieuwe werkweek is aangevat. In analogie met de 2 jets kwamen vrijdag ll. 2 zeemeeuwen krijsend de Take-IT-Easy binnengevlogen en brachten het bericht van de nieuwe wereldorde binnen Microsoft BeLux. Ik heb gehoord dat het plots zeer stil was en dat staat in schril contrast met het ongevraagde en te langdurig applaus dat jullie me enkele maanden geleden in dezelfde ruimte gaven ter gelegenheid van mijn 5 jaar dienst. Een minuut zal het wel niet geweest zijn maar deze stilte –en het gebrek aan vragen achteraf- is het mooiste geschenk dat jullie me konden geven voor de voorbije jaren binnen Microsoft. Ook de kleine attenties via SMS, GSM, chat en mail achteraf hebben me meer dan ontroerd. Bedankt voor al de energie die jullie me hebben gegeven. I’m proud to have been your leader for more than 5 years.

Een speciale dag zeker en vooral ook voor mij omdat ik deze ochtend –en vrijdag- persoonlijk 2 ontbijtsessies ging inleiden onder het thema “Ready for a new day”. Niet op 9/11 maar op 11/9 lanceren we onder deze slogan immers Windows Vista, Microsoft Office 2007, Microsoft Exchange 2007 en Windows Live –samen met Bill Gates en 5.000 genodigden- op de Belgische markt. De ontbijtsessies zullen ook wel relatief stil geweest zijn maar toch had ik jullie graag opgepept voor dit unieke gebeuren. Doe mij een plezier, doe mij een echt plezier. Installeer vandaag al die produkten op jullie PCs en zorg ervoor dat er geen 5.000 maar minstens 10.000 mensen aanwezig zijn op de Heizel. Laat ons samen proberen dit tot de grootste happening te maken die de Belgische IT industrie ooit gezien heeft. De Microsoft technologie én de Microsoft medewerkers verdienen deze erkenning op de Belgische markt. Want geen enkel produkt, geen enkel platform biedt zoveel mogelijkheden om het volledige potentiëel van mensen, organisaties én een land te realiseren.

5 jaar later praten de mensen nog steeds over 9/11, zorg ervoor dat binnen 5 jaar iedereen nog praat over 11/9 – 9 november – het laatste publieke optreden van Bill in Belgie. Ikzelf zal niet op de scène staan maar weet dat ik er meer dan ooit voor ga zorgen dat Microsoft in België het imago krijgt dat het verdient; een bedrijf met een menselijk gezicht en met getalenteerde en gepassioneerde medewerkers en business partners. Mij ga je niet op nestbevuiling betrappen. Ik ben geen zeemeeuw.

Hasta la Vista !

Bruno Segerssegers_bruno@hotmail.com
Schoten
11 september 2006 23:15

PS Op 11/9 tegen 11 uur ’s avonds kom ik wel een pintje pakken op de Heizel. Of misschien met Wim en Zohra nog eens op de scène staan. Maar zeemeeuwen wil ik niet wakker maken.