Beste vrienden en vriendinnen,  

Last minute

Jaren aan een stuk ben ik geroosterd geweest door gehaaide inkopers van grote bedrijven die –geadviseerd door Gartner of IDC- beslissingen steeds uitstelden tot het einde van een kwartaal of boekjaar. Want op deze manier zijn er steeds leuke kortingen te bedingen van de arme verkopers die onder de druk van kwartaalcijfers en Wallstreet steeds moeten proberen hun targets te halen. Ik deed er niet aan mee, heb soms wel eens een kwartaal gemist maar voor kortingen moest je nooit bij mij zijn. Ooit bezocht ik samen met Lotus topman Jim Manzi een klant en Manzi stelde trots dat na zijn bezoek aan een klant de verkoopsprijs meestal omhoog ging omdat de klant dan pas echt de waarde van het produkt ontdekt had.

Vandaag ontdekte ik dat toerisme helemaal niet moet onder doen voor IT. In toerisme is het blijkbaar elke dag kwartaalafsluiting als ik die last minute aanbiedingen zie. En zo hebben Ingeborg en ik vandaag een radicale beslissing genomen. We nemen een week vrij en we zien wat de reispot schaft. We willen alleen zo snel mogelijk vertrekken met de juiste luxe naar een warm land. Niet meer, niet minder.

We hebben nog nooit zo snel beslist en betaald. Maandag vertrekken we voor een week naar Jamaica, rechtstreekse vlucht vanuit Zaventem. Voilà. Een hele week reggae music en al de rest. Ik hoor het jullie al denken. Hopelijk is er geen internet, dan kan ik zelfs niet bloggen.

Tot morgen !

Bruno Segerssegers_bruno@hotmail.com
Schoten
28 september 2006 23:45

PS Onvoorstelbaar hoeveel korting je kan krijgen op een last minute booking. Geen enkele IT leverancier geeft zoveel korting op het einde van een kwartaal of boekjaar. Aan alle IT inkopers stel ik voor dat ze nu de reisbureaus gaan pijnigen en niet meer de arme IT verkopers.