Beste vrienden en vriendinnen,  

Toch nog teveel afkortingen

Vandaag is het een feestdag; we zijn immers 6 maanden dagelijks aan het bloggen. Nog 6 maanden hetzelfde ritme en op 1 april 2007 is Bruno’s BlogBoek 2006 een feit en klaar voor een hardcopy op papier en CD. Bruno’s BlogBoek, het eerste boek dat al gelezen had kunnen zijn op moment van uitgave. Een nieuw begrip in het Vlaamse medialandschap.

Ik hoop dat U wat genoten hebt van het dagelijks proza en al die snelle veranderingen in het leven van de intussen ex-CEO. Gelieve ook niet alles au sérieux te nemen; het gaat immers over ‘serieuze én satirische stukjes over échte dagelijkse ervaringen en ontmoetingen. Tot op heden geen enkele dagvaarding of recht op antwoord ontvangen. Of hebben Neelie Kroes, Steve Ballmer, Dominique Deckmijn, Wim De Preter en de Belgische Microsoft medewerkers mijn Open Brieven niet gelezen ? Zelfs geen enkele druk van Tony Mary of Geert Bourgeois om iets genuanceerder uit de hoek te komen i.v.m. de VRT problematiek. Alleen een poging van extreem rechts om mijn plots vertrek te linken aan de MSN sponsoring van de 0110 concerten. En dat terwijl Vlaams Belang diva La Morel in Schoten van mijn onvoorwaardelijke steun kan genieten …

We hebben de kaap van de 150.000 hits gerond en halen nu een gemiddelde van 10.000 hits per week. Blijkbaar worden we –via internet vertaalmachines- ook in het Frans, het Engels en het Spaans gelezen. Ik ben echt benieuwd hoe ze mijn ‘BEF’ stichting vertaald hebben die ik –samen met Freya en Herman Brusselmans- lanceerde in Bruno’s BlogBoek dd. 18/06. Op regelmatige basis komen er ook tips binnen van lezers om een stukje te plegen over bepaalde problematieken, al dan niet met bronvermelding. Daarnaast voel ik dat lezers me in vertrouwen nemen om bepaalde zeer gevoelige zaken aan te kaarten. In deze blog werd bvb. een duidelijk standpunt ingenomen over het té lage jaarsalaris en de té hoge ontslagpremie van top CEOs. Zonder enige druk van Staatssecretaris Tuybens …

Maar er moet ook gewerkt worden aan de inhoud. Zo heb ik dit weekend ontdekt dat er teveel afkortingen gebruikt worden die een breder lezerspubliek uitsluiten. “Wat is ne CEO ?”, vroeg iemand vandaag aan de toog van de voetbalkantine. De man had mijn naam in Knack gezien maar wist niet wat een CEO was. Ikzelf heb een CEO altijd een Chief Executive Overhead gevonden, Steve Ballmer zie ik meer als een Chief Energy Officer of een Chief Execution Officer maar alle MBA (Management Betaalt Alles) studenten weten dat het een Chief Executive Officer betreft. “Is dat zoiets als een magazijnier ?”, vroeg de man. Ik heb maar vlug ja geantwoord want de tweede helft ging beginnen; een CEO is immers de hoofdmagazijnier in een magazijn van managers.

Tot morgen !

Bruno Segerssegers_bruno@hotmail.com
Schoten
30 september 2006 19:30

PS Vanaf morgen een lichtjes gewijzigde layout voor de komende 6 maanden. Gedaan met de traditionele aanhef aan vrienden en vriendinnen. Weg met de PS (ik bedoel de voetnoot). Korter en krachtiger. Op naar 1 april. Voor de launch van Bruno’s BlogBoek 2006