5 jaar geleden brachten we -na een keiharde start bij mijn nieuwe werkgever- de gezinsvakantie door aan de Turkse rivièra. Prachtig hotel maar toevallig had Microsoft Turkije juist die plek gekozen voor hun jaarlijkse partner kick-off. Het Microsoft logo prijkte overal. Weer geen rust.

Niet dezelfde situatie maar toch iets soortgelijks in dit hotel. Gewoontegetrouw bezochten we de bar zo snel mogelijk. En de barman met zijn nagelwitte tanden en brede smile heeft me al een bijnaam gegeven. Bill Gates ! Het zal wel met mijn bril en kapsel te maken hebben of zoiets. Maar waarom noemt hij me dan niet Harry Potter of Balkenende ? Met Bill heb ik alleen de verjaardag van 28 oktober gemeen en een passie voor software maar dat kan die broer van Bob Marley toch niet weten ?

Als we hier binnen een week vertrekken dan doe ik hem -samen met de fooi- een oude Microsoft business card cadeau. Met de groeten van mijn oude baas Bill.

Bruno – Negril – 03/10 – 16.30