Wegens het afsluiten van de Trends blog aangaande de lokale verkiezingen van 8 oktober hernemen we vandaag deze bijdrage in Bruno’s BlogBoek. Niets mag verloren gaan voor het nageslacht.

In mijn MSN blog van gisteren sprak ik over de "oude" 4 P’s van Kotler’s marketingmix en over de "nieuwe" 4 P’s van blog marketing. Een weekje geleden had ik het op deze Trends blog over de Presidentiële campagne van de Ploeg van Patrick in Antwerpen. Blijkbaar is niet alleen marketing maar ook politiek een aaneenschakeling van P’s ? Ter bevestiging van deze stelling stootte ik vandaag op de campagne van de Ploeg van Patricia die blijkbaar allemaal verliefd zijn op Leuven.

In de stad van Mijnheer Louis is er immers ook aardig wat blauw op straat. De Ploeg van Patricia ziet er mooi uit. Leuke snoetjes en daarom begrijp ik niet waarom Rik Daems niet als lijstduwer wou fungeren om al deze dames in hogere sferen te brengen. Voor mij is het niet meer duidelijk waar en wanneer Rik opkomt, het is me echter wel duidelijk waar en wanneer hij afgaat. Maar dat gaat de pret niet drukken want zodra Patricia beseft hoe uniek haar ploeg is hoe sneller Mijnheer Louis in het Leuvense zand zal bijten. Ik licht even toe.

Tot in de voorbije eeuw kon een land, stad of bedrijf geleid worden door een -al dan niet verlichte- despoot à la Louis Quatorze, Quinze of een Napoleon. Dus ook Leuven. Maar de meeste moderne en succesvolle bedrijven (kijk maar naar Bill en Steve bij Microsoft) worden geleid door een duo. Bovendien weten we ook dat elk kind geboren wordt uit een vader en een moeder. Waarom zou een stad dan alleen een burgervader of burgermoeder moeten hebben ? Waarom kan een moderne stad niet geleid worden door een duo ? Alle ogen zijn gericht op die steden en gemeenten waar het Cordon Sanitaire gaat doorbroken worden. Niemand beseft echter dat er in Leuven iets unieks staat te gebeuren.

Weg met tiran Louis, welkom aan burgermoeder Patricia en burgervader Hans, resp. nr. 1 en 2 van de Ploeg van Patricia. Patricia en Hans zijn inderdaad het geknipte duo om een stad zoals Leuven te gaan leiden. Dat zou pas vernieuwing zijn, gedaan met dominante Louis, welkom aan het zachte duo Patricia en Hans. E-mama Patricia lag aan de basis van verschillende creatieve en innoverende initiatieven in Vlaanderen, e-papa Hans stippelde het Vlaamse wetenschapsbeleid uit en is de geestelijke vader van baanbrekende initiatieven zoals IBBT. Leuven, de stad van de Alma Mater, kan zich geen beter duo inbeelden. Oh ja, van het sex-appeal van Patricia wordt zelfs Mijnheer Louis sprakeloos en Hans is ?als fervente Club Brugge supporter- de enige Leuvenaar die ervaring heeft om Oud-Heverlee-Leuven in eerste klasse en de Champions League te loodsen.

Verliefd op Leuven ? Ik ben verliefd op Patricia en Hans. Geef ze een kans !