Niet alleen Geert Bourgeois maar ook onze Waalse politici blijven het goed doen op YouTube.com, dé videodinges site van het internet.

Enkele maanden geleden toonde ik in Bruno’s BlogBoek dd. 19/08 reeds hoe Ursula Martinez, de voormalige vriendin van Guy Mathot, fraai kon uitbeelden hoe iets dat ‘uit het niets komt, in het niets kan verdwijnen’. Ursula doet het met de zakdoek van Guy, Guy had het haar voorgedaan met de Belgische staatsschuld. Deze week verpulverde Michel Daerden echter op zijn eentje alle YouTube records met de uitbeelding van zijn persoonlijke Inbev ‘mijn thuis is waar mijn Stella (of Jupiler) staat’ commercial. Op 08/10 haalde Michel in zijn thuisstad Ans immers 52 % van de stemmen en dat hebben nog niet veel PS politici hem voorgedaan. En daar moest –terecht- op gedronken worden. Aangezien de rtbf journalisten niet uitgenodigd waren op het drinkfestijn namen zij sportief revanche in de studio. Ik denk eraan een bedrijf op te zetten dat alcoholcontroles gaat uitvoeren op BV’s of WC’s (Wallons Connus) vooraleer zij op de buis verschijnen. Gewoon deze mensen in bescherming nemen tegen het toenemende mediageweld dat niet alleen via radio en TV maar nu ook via het internet onmiddellijk elke onbesmette reputatie kan vernietigen.

De Trends blog over de lokale verkiezingen is spijtig genoeg afgelopen maar ik ben blij dat YouTube de fakkel van watchdog heeft overgenomen. Voor de zekerheid –en voor het nageslacht- zal ik al mijn bijdragen aan de Trends blog vandaag ook overzetten op Bruno’s BlogBoek. Het opiniestukje over de sterke VLD schouders van Jean-Marie Dedecker is intussen wel achterhaald; de wereld verandert snel maar gelukkig trager dan Michel Daerden kan drinken. Misschien moet ik Jean-Marie eens aanspreken over mijn Cordon Populaire want tussen Coveliers en hem gaat het toch nooit VLOTTen.

segers_bruno@hotmail.com – Schoten – 14/10 – 22.15