Dit weekend kwam ik tot een afschuwelijke vaststelling. Zoals bij velen onder ons was ik bij mijn vorige werkgevers aangesloten bij een groepsverzekering waarvan een deel werd betaald door de werkgever en een deel door de werknemer. Deze opgespaarde kapitalen komen vrij als een extra-legaal pensioen op mijn 65ste maar bij overlijden wordt –indien je niet meer in dienst bent bij het bedrijf dat de groepsverzekering heeft afgesloten- blijkbaar geen bedrag uitbetaald en gaat alles naar de verzekeringsmaatschappij. Tenzij je een tegenverzekering hebt afgesloten.

Leuke bedoening. Dus check even uw polissen en neem vandaag contact op met uw personeelsdienst of verzekeringsmaatschappij. Zet de telefoon daar maar even gloeiend. Ik contacteer alvast mijn BeF Stichting partner en minister van Consumentenzaken Freya Van den Bossche om uit te zoeken of deze praktijken wel toegelaten zijn.

segers_bruno@hotmail.com – Schoten – 19/11 – 23:15

PS Iedereen weet dat ik tegen het teveel aan ICT Awards ben maar mag ik alle lezers toch vragen tussen 14 en 27 november –voor de eerste en de laatste keer- op Bruno’s BlogBoek te stemmen als www.sitevanhetjaar.be ? Dan kan ik eindelijk het voorbeeld geven; de BoB (Best of Blogs) Award weigeren en op 8 december in Dancing Carré eens carré mijn mening zeggen over de nood aan echte Gouden bITjes. Niets meer, niets minder. Intussen probeer ik te achterhalen wie ongevraagd mijn dagelijks bloed, zweet en tranen genomineerd heeft als een blog.