Ook in blogosphere bestaan blijkbaar kettingbrieven van ‘stokjes’ met (meestal persoonlijke) vragen die bloggers beantwoorden en vervolgens aan andere bloggers doorgeven. Ik ben nooit een kettingbrief fanaat geweest maar het ‘stokje’ komt deze keer van Vlaams Blogleider Luc baron Van Braekel en daarom ga ik er met alle plezier op in. Hier volgen de vijf dingen die U nog niet wist over mij.

Sta me toe mij even te outen over de vijf groepen van mensen waarvoor ik een grenzeloze bewondering koester :

  1. Onderwijzers zoals Georges, Emiel en Walter omdat zij de ongelooflijke gave hebben om kinderen iets op een eenvoudige manier uit te leggen en daarnaast ook na te gaan of het kind de boodschap wel degelijk ontvangen en begrepen heeft. Vaardigheden die in het professionele leven te weinig aanwezig zijn.
  2. Acteurs zoals Julien Schoenaerts en Geert Hoste omdat zij helemaal alleen in monologen van meer dan anderhalf uur hun ‘act’, hun boodschap kunnen brengen en een publiek kunnen blijven boeien en laten luisteren naar hun verhaal.
  3. Journalisten zoals Wim De Preter en Dominique Deckmyn vandaag in De Standaard of Ronald Meeus morgen –na ons interview van vanavond in Diest- in De Morgen. Traditionele schrijvers zoals Hugo Claus of gelegenheidsschrijvers zoals Rudy Aernoudt. Omdat zij de gave van de pen beheersen en hun boodschap of verhaal kunnen neerschrijven zodanig dat iedereen ervan kan genieten.
  4. Keikoppen zoals Tony Mary, Jean-Marie Dedecker en de drie andere familieleden hier omdat zij –met de stroom mee of tegen de stroom in- consequent hun bewuste keuze, hun boodschap of hun visie blijven verkondigen zonder compromissen te sluiten of verraad tegen hun principes te plegen.
  5. ‘Achtergrond’-medewerkers zoals mijn vorige assistentes Nadine en Irma, mijn vorige financial controllers Hilde en Pankaj of alle hardwerkende cabinetards en ambtenaren achter die ene minister of staatssecretaris die steeds op het voorplan staat maar die –zoals ik- veel te weinig beseft dat ‘het maar in te koppen was’ dankzij het voortreffelijke voorbereidende werk van al die stille krachten op kantoor.

Voilà, ik heb u de vijf gegeven, het stokje wordt nu doorgegeven aan mijn Gentse geestesgenoot Geert, de CHAOS Lady Valérie, de onvoorstelbare Microsoft watcher Michael, screenager Sven uit Brugge en de énige échte bloggende CEO Jan. Ik kijk uit naar hun vijf persoonlijke ontboezemingen …

segers_bruno@hotmail.com – Schoten – 20/12 – 19:30