“Binnenkort zijn we weer meer dan fulltime aan de slag” stelde ik enkele dagen geleden in Bruno’s BlogBoek dd. 01/01. Plotseling kreeg ik van pientere journalisten allerlei vragen want die hadden blijkbaar een primeur voor de komende dagen geroken. Een aankondiging van één of ander bedrijf met mijn naam in de hoofding terwijl ik alleen maar wou zeggen dat het werkjaar terug gaat starten na de eindejaarsperiode … Bij een aantal ‘receptietijgers’ gaan de oogjes flikkeren van de overvolle feestjesmaand maar bij de meeste zakenlui staan de tellers na het afsluiten van het voorbije boekjaar weer op nul en moet er terug keihard tegenaan gegaan worden. Alleen bij VW Vorst kunnen ze morgen besluiten nog wat langer te staken. Toch wil ik even het misverstand rechtzetten want mensen blijven blijkbaar wachten op dat ene persbericht terwijl ik al maanden druk aan de slag ben. Volgt u even mee.

Een week na mijn vertrek bij Microsoft maakte ik onder de titel “Inschrijven bij de VDAB of bij een BVBA” duidelijk dat ik voor een bedrijf ging werken waarvan de naam op dat moment weliswaar nog niet bekend was maar de eigenaars wel. Gedaan met werken voor “bazen” die je nooit ziet of betaald worden via “payrolls” waarvan steeds meer dan de helft voor onverklaarbare redenen verdwijnt. Sorry, ik stuurde geen persbericht want ik vond dit geen nieuws.

“Herfstkapriolen” dacht ik op 21 september en kondigde prompt de naam van het nieuwe bedrijf aan. Ik maakte zelfs de vergelijking met managers die 20 jaar geleden een PC hadden op kantoor maar niet wisten wat ermee aan te vangen. Een soortgelijk gevoelen had ik op dat moment met de All Together BVBA. Sorry, ik stuurde geen persbericht want ik vond dit geen nieuws.

En op vrijdag 13 oktober was het zover. “Bij de notaris” werd de All Together BVBA opgericht met een duidelijke TEAM – Together Everyone Achieves More- missie want niemand staat alleen op de wereld. Daar bovenop een weluitgesproken zakelijk, maatschappelijk en persoonlijk objectief resp. Working Better by Working Together, Living Better by Living Together en We All Work to Live, not Live to Work. Sorry, ik stuurde geen persbericht want ik vond dit geen nieuws.

Living Better by Living Together betekent in Vlaanderen werken aan een multi-culturele samenleving en in België streven naar de juiste verhoudingen tussen Vlaanderen en Wallonië. Eigenlijk een beetje roeien tegen de stroom in. Gelukkig bloggen we er alleen maar over want echt iets daaraan doen neemt veel tijd. Tijd die we nodig hebben –We All Work to Live– voor familie, vrienden en … voor dat voor velen o zo belangrijke zakelijke objectief waarvan ik de invulling nu graag even toelicht maar ook hier … geen persbericht want dit is (nog) geen nieuws.

Het Working Better by Working Together objectief is een zeer eenvoudige driehoeksverhouding tussen 3 verschillende maar aanvullende activiteiten. Primo, het begeleiden van enkele startups waar ik geniet van de energie en passie van jonge mensen die geloven in wat ze doen. Secundo, een aantal bestuursmandaten waar ik leer van de ervaring en de maturiteit van andere bestuurders. Tertio, een aantal korte termijn advies opdrachten waar ik op projectbasis met verschillende mensen binnen verschillende bedrijven samenwerk. We zijn dus meer dan fulltime aan de slag maar niet alles is betalend. En de uitdaging voor Tuurke Faktuurke, mijn nieuwe bijnaam thuis, is natuurlijk deze ratio omhoog te drijven.

En alle activiteiten hebben te maken met het ontwikkelen van talent, het stimuleren van innovatie en het internationaal denken. Kortom het uitbouwen van een kennismaatschappij in Vlaanderen en deze kennis binnen en buiten Vlaanderen valoriseren. VOKA en de Vlaamse Regering zeggen het, maar iedereen moet het nu eindelijk eens gaan doen.  Gedaan met de bla bla, tijd voor de boem boem. Al te gare zingt Willem Vermandere, All Together zal Bruno’s BlogBoek blijven prediken.

Neen, dit All Together is geen droom en als het een droom zou zijn dan heb ik vandaag gehoord dat “Il ne faut pas rêver sa vie … mais vivre ses rêves”. Niets zal ons dus stoppen om van All Together zowel een zakelijke, maatschappelijke als persoonlijke realiteit te maken. Kijk maar naar wat we in petto hebben voor de eerste maanden van 2007 :

  • Nieuws over 2 beloftevolle startups tegen het einde van januari
  • Nieuws over de turnaround van een beursgenoteerd bedrijf tegen het einde van februari
  • Nieuws over een consulting delivery model dat de markt op zijn kop zal zetten tegen einde maart
  • Nieuws over het eerste Vlaamse blogboek tegen eind april

De komende jaren gaan we in Vlaanderen en België activiteiten ontplooien die ik nooit alleen had kunnen realiseren vanuit Microsoft BeLux of vanuit mijn positie als CEO. Maar aan diezelfde activiteiten had ik zelfs vandaag niet kunnen denken indien ik niet bijna 6 jaar als CEO bij Microsoft BeLux aan het roer had kunnen en mogen staan. Dank u Microsoft voor de jarenlange ondersteuning van mijn "Circle of Growth" concept waar ik Jung’s credo ‘The meeting of two personalities is like the contact of two chemical substances, if there is any reaction, both are transformed’ persoonlijk kon ervaren en waarmaken. Kortom, we zijn weer meer dan fulltime aan de slag. All Together. Al te gare. De cirkel is rond … de groei kan beginnen.

segers_bruno@hotmail.com – Schoten – 04/01 – 23:30