Vandaag hou ik het kort. Gisteren op de fedict nieuwjaarsreceptie had ik aardig wat leuke en openhartige gesprekken met verschillende mensen die ik al dan niet een lange tijd niet meer gezien had. Achteraf kwamen een aantal onder hen echter terug naar mij met de duidelijke vraag om niets in mijn blog te schrijven over het gesprek. Blijkbaar zien mensen mij plots als een journalist en voelen zij de noodzaak om termen zoals ‘off the record’ en ‘in alle vertrouwen’ te gebruiken. Bij deze even rechtzetten dat ondergetekende geen journalist is, journalisten worden immers betaald en dat ik niemand tegen mij in het harnas wil jagen, zelfs niet door de waarheid te schrijven. Ook in de toekomst wil ik blijven aanwezig zijn op allerlei aangelegenheden maar dan zonder schutskring (of is het schutkring ?) zoals die wel eens rond journalisten en andere besmette gebieden wordt aangelegd.

En als bewijs dat ik goed kan zwijgen schrijf ik vandaag niets. Zelfs niet over de legendarische uitspattingen van Poupou. Voilà. Alleen –op uitdrukkelijke vraag van blogvriend en soulmate Geert Mareels- een rechtzetting dat de Vlaamse overheid veel minder zwaar en traag is dan de federale overheid. Waarvan akte via deze link. Daarnaast reeds de vooraankondiging van Bruno’s BlogBoek dd. 18/01 met als titel “De string van een paar miljoen. Een echt verhaal over een zeer goed bewaard staatsgeheim dat ik als volleerd onderzoeksjournalist eindelijk tot op het bot heb kunnen ontrafelen. Bruno’s BlogBoek heeft immers de ambitie om de Humo te worden van de Belgische blogosfeer; gisteren nog volop in onderzoek, vandaag reeds de resultaten in Bruno’s Bloek.

segers_bruno@hotmail.com – ondergedoken ergens in Antwerpen – 17/01 – 13:30