Omdat ik vandaag ongesteld was kon ik onmogelijk aanwezig zijn op de nieuwjaarsreceptie voor de gestelde lichamen die deze middag plaatsvond in het koninklijk paleis. Ik kan dus geen verslag uitbrengen aan mijn trouwe lezers maar uit welingelichte bron heb ik alvast vernomen dat koning Albert iedereen uitnodigde voor de ’50 jaar Verdrag van Rome’ party op 24 maart in dezelfde troonzaal terwijl premier Guy pleitte voor de staatshervorming. Ooit was het andersom; toen nodigde de koning Belgisch uit en pleitte de premier Europees. ‘Het kan verkeren’, zei de 17de eeuwse dichter Bredero (met de o van ongesteld). Als we niet oppassen zijn binnenkort in Brussel niet alleen de Belgische maar ook de Europese lichamen allemaal ongesteld. De Europese omwille van de drank op de party einde maart en de Belgische omwille van het feit dat bij de enen het Warande-manifest en bij de anderen het anti-Warande manifest op de maag is blijven liggen.

Bruno Segers – BOA Constructor – Schoten – 24/01 – 20:00