Toeval of niet maar vandaag is het exact 5 maand geleden dat de garagepoort voor de laatste keer achter mij sloot na het verlaten van de Microsoft parking in Diegem. Vanavond komen we bij elkaar met het directiecomité voor een gezellig afscheid, ik was geen vragende partij want trop is te veel en te veel is trop maar toch appreciëer ik ten zeerste dat het team bleef aandringen om toch nog eens voor een laatste keer bij elkaar te komen. Het geeft me een beetje het gevoel van een spelmaker die in het midden van het seizoen vertrokken is terwijl het team intussen kampioen geworden is (kijk maar naar het bezoek van Bill in november, de uitstekende resultaten in december en de Vista launch in januari) terwijl er nog geen nieuwe spelmaker aangesteld is. De ultieme uitdaging van elke manager, zichzelf overbodig maken …

Toch is het goed dat we elkaar na 5 maanden nog eens zien. De eerste emoties zijn helemaal achter de rug want eigenlijk was het voor iedereen – en vooral voor de regionale zeemeeuwen– een goede zaak dat na 5 jaar de opstelling gewijzigd werd en er een nieuwe dynamiek in het team kwam. Allemaal positieve evoluties die ik van buitenaf kon waarnemen en waarvan ik straks ‘off-the-record’ de interne versie krijg. Ook een nieuwe dynamiek in het gezin Segers – De Groot en in de BVBA All Together want tot mijn eigen grote verbazing ben ik een BOA Constructor geworden en doe ik nu al die dingen die ik graag doe maar die ik nooit had kunnen doen zonder de unieke ervaringen en contacten die ik via Amerikaanse global IT bedrijven kon opbouwen.  Vooral de laatste 10 jaar –of 40 (k)wartalen- waren een MBA ervaring die geen enkele business school kon bieden; 5 jaar regionale zeemeeuw bij Lotus (het belangrijkste filiaal van IBM) en 5 jaar Belgische Chief Executive Overhead bij Microsoft. Niemand anders die meer heeft kunnen leren uit de verschillen tussen 2 concurrerende bedrijven en de verschillen tussen de regionale planning en de lokale uitvoering.

Het wordt vandaag een lange dag. Aangezien er nog geen nieuwe en dure spelmaker is aangesteld kunnen we dat bedrag rustig spenderen voor een avondje in Antwerpen. Het restaurant kon ik alvast kiezen, en achteraf … Antwerp by Night. Elke Antwerpenaar weet wat dat op een donderdag betekent. De sneeuw zal ons niet tegenhouden … de dancings, kroegen en hotels zijn alvast verwittigd.

Bruno SegersBOA Constructor – Schoten – 08/02 – 12:00