Selectieve afvalophaling heeft voor- en nadelen. Eén van de nadelen is dat elke gezinswagen op regelmatige basis tot een vuilkar wordt omgebouwd wanneer met afval van allerlei soort naar het afvalcontainerpark moet gereden worden. Vlug even naar het containerpark en dan de baan op, dacht ik deze ochtend. Het Schotense recyclagepark De Breker is dan wel het meest geavanceerde van de hele buurt met o.a. toegang via de electronische identiteitskaart maar … is op dinsdag gesloten. Te laat om naar huis terug te keren en een vuilkar uitladen heeft ook geen zin. Dan maar met een volle koffer de baan op naar al mijn afspraken. Toen ik deze avond in het Gentse mijn laatste tafelgenoot thuis afzette hoorde ik plots het leeggoed klinken achterin. De man moet gedacht hebben dat hij met een alcoholist op stap was. Gelukkig maakt papier, karton en plastic geen lawaai en wordt het groenafval thuis afgehaald. Anders had de geur me er wel aan doen herinneren dat ik met mijn vuilkar in het Gentse stond. De verleiding tot sluikstorten zou groot geweest zijn; een unieke transfer van Antwerpen naar Oost-Vlaanderen waarbij de transfers van Vlaanderen naar Wallonië in het niets verdwijnen. Ik bleef gespaard van bandenpech op de autoweg want dat had pas voor hilarische toestanden kunnen zorgen.

Bruno SegersBOA Constructor – Schoten – 20/02 – 22:45