Ooit las ik een verkoper bij Lotus de les. Niet omdat hij 3 bezoeken per dag deed maar omdat hij zijn eerste bezoek in Gent plande, een tweede in Luxembourg en het laatste in Hasselt. De kerel woonde in Antwerpen en hij probeerde mij te overtuigen dat hij een zeer productieve dag had gehad. De ‘dode tijd’ had hij immers gebruikt om telefonisch in contact te blijven met een groot aantal andere klanten. Ik maakte een korte berekening van de telefoon- en dieselfaktuur en vertelde hem dat er nog zoiets als planning bestond.

Maar zelfs de beste planning kan in de war lopen. Bijna een maand geleden planden we vandaag –naast een lunch in Brussel – een afspraak in de vroege namiddag in Namen. En dat was het. Tot enkele weken geleden een dringend diner met 3 alleen op 15 maart in het Gentse kon plaatsvinden. En een paar dagen geleden verschillende mensen plots op donderdag en niet op vrijdag konden bijeenkomen in Gent. De ronde van België was geboren; Antwerpen – Gent – Brussel – Namen – Gent – Antwerpen …

En gisteren daar bovenop Smog alarm in Vlaanderen met 90 km/uur als resultaat rond en tussen de grote steden. Gelukkig leven we in een land van 2 snelheden. In Wallonië geen snelheidsbeperkingen en zo sta ik nu klaar in Namen om tegen minstens 120 km/uur via Charleroi – Bergen – Doornik – Moeskroen en Kortrijk naar Gent te bollen. Wie zei daar ook weer dat alles in Wallonië trager gaat ? Niets van waar, je kan er sneller rijden en er wordt minder geflitst. Volle gas naar Gent … In Bergen zal ik effe naar Elio wuiven !

Bruno SegersBOA Constructor – Namen – 15/03 – 16:45