Nu de eerste editie van Bruno’s BlogBoek is uitgegeven kunnen we starten met de tweede jaargang want we gaan door. Na één jaar testen met bloggen ben ik inderdaad tot de vaststelling gekomen dat er geen weg terug is. Bloggen is here to stay en zoals ik het stelde tijdens mijn voordracht in Hasselt zorgt bloggen voor mijn persoonlijke aanwezigheid op het web.

Een jaar geleden gaf een Google search naar Bruno Segers een 200-tal antwoorden, 365 dagen later zorgt diezelfde zoekopdracht voor meer dan 50000 antwoorden. Bruno Segers bestaat dus op het web en –erger nog- Bruno Segers heeft een mening. Test U maar even uit.

·         Een mening over innovatie

·         Een mening over ondernemen

·         Een mening over monopolisten

·         Een mening over onze Steve

·         Een mening over ons Neelie

·         Een mening over ons Laurette

Iedereen kent intussen mijn mening over het Vlaams Belang en het Vlaams Blok maar mijn mening over het Vlaams Blog staat nu vast; we gaan door. Wie schrijft blijft maar alleen wie blogt bestaat (op het web). Met ‘Cogito Ergo Sum’ of ‘Je pense donc je suis’ citeerde Descartes zich de geschiedenisboeken in en met ‘I blog, so I am’ doet Bruno Segers hetzelfde.

We gaan door, maar met een paar wijzigingen. Want ook het voorbije jaar hebben we een aantal dingen geleerd :

Eerst en vooral laten we nu reacties toe. De vrees dat de bijna religieuze anti-Microsoft lobby mijn blog als hun ‘Uitlaat’ rubriek zou gebruiken is immers niet meer aanwezig. We blijven met Windows Live Spaces werken maar vanaf nu is commentaar mogelijk. Bruno goes open source !

Om het Westmalle Tripel verbruik tijdens de nachtelijke uren te laten afnemen en Ingeborg steeds niet als een weduwe te moeten achterlaten in het echtelijke bed gaan we niet meer dagelijks bloggen maar wel een paar keer per week. Geen titels alleen meer. Of wel staat er iets, ofwel staat er niets. Bruno goes smarter !

Aangezien ik geen 24 uur per dag of 7 dagen per week met een PC rondloop maar wel met een GSM gaan we bloggen waar we staan. Het proefproject Bruno Ter Plaatse loopt al met Gazet Van Antwerpen maar ook op Windows Live Spaces kan er mobiel geblogd worden. Bruno goes mobile !

En –last but not least- we gaan af en toe in het engels schrijven. In Vlaanderen kent men mijn mening al maar het Vlaams BNP is maar een afrondingsfout van het wereldwijde Bruno Nationaal Product. Wie wil mee tellen op het wereldwijde web moet zich op de juiste wijze laten horen. Bruno goes international !