De digitale kloof in de familie Segers is eindelijk gedicht want sinds 11 uur deze ochtend heeft de bijna 80-jarige vader René ook toegang tot het internet. Terecht stelde vader jaren aan een stuk dat hij geen behoefte had aan een personal computer om allerlei nodige en onnodige klussen plotseling electronisch te gaan uitvoeren. Maar sinds het wereldwijde web de wereld omvormde tot een dorp komt er plotseling allerlei informatie beschikbaar en zijn (klein)kinderen makkelijker bereikbaar via de PC dan via telefoon.  De ADSL verpakking sprak over een installatie van 15 tot 45 minuten … Uit respect voor mijn vrienden in Brussel en Redmond ga ik niet vertellen hoelang vader en zoon getuurd hebben naar het ‘Belgacom Easy Install’ schermpje. Toch blijf ik me afvragen of het de PC hardware, Microsoft Windows XP of de Belgacom installatiesoftware was die ervoor zorgde dat ik de voorbije 3 dagen meer tijd in het ouderlijke huis heb doorgebracht dan de voorbije 3 jaren. In elk geval is er nu een mailbox meer, en dat is wat telt. En Google en Wikipedia krijgen er een gebruiker bij. En YouTube krijgt er een kijker bij die nu ook kan vaststellen hoe Vlaamse politici hun campagne inzetten en hoe Waalse politici hun campagne afsluiten.

Als ik kon drinken als Daerden en dansen als Van Quickenborne dan werd ik zeker de eerste federale Minister van ICT maar sinds vrijdag weten jullie dat ik hier achter de kandidatuur van Steve Stevaert sta.