In de tijd dat de dieren nog spraken zette ik mijn eerste stappen als commercieel vertegenwoordiger in een Amerikaans ICT bedrijf en was Martin Malina Marketing Manager (dat was tenminste een business card die klonk) bij datzelfde Digital Equipment Corporation, filiaal België in Evere. In dit filiaal leerde ik de knepen van het verkoops- en marketing vak. We zijn intussen meer dan 20 jaar verder (en ik iets meer dan 80 keer 1 kwartaalervaring rijker, sic), Digital –en zijn overnemer Compaq- zijn intussen allemaal opgegaan in Hocus Pocus HP maar één waarheid is al die jaren als een paal boven water blijven staan; één keer de pers halen is eenvoudig maar systematisch de pers halen met een consistent verhaal … dat is een heel andere klus. Het was een uitspraak van Greet Elewaut zaliger, de toenmalige public relations verantwoordelijke in het Digital marketing team. Ik moest eraan denken toen ik Martin toevallig deze ochtend na al die jaren op het lijf liep in Leuven. Een betere motivatie om na een stop van enkele dagen terug aan het bloggen te slaan kon ik me niet inbeelden. Ik zou er Jan Callewaert eens op attent moeten maken dat ook bloggende CEOs geen andere Option hebben; Jan heeft in het heilige jaar 2007 nog maar 4 entries geplaatst … Maar de kwaliteit druipt wel af van deze 4 stukken en ze zijn alle 4 het lezen waard. Vooral met zijn nieuwjaarswensen aan de Vlaamse ondernemers slaat Jan spijkers met koppen : klantgerichte innovatie, en liefst snel. Misschien liep het daar wel mis met Jo en Pol. Ze waren snel en innovatief maar niet altijd even klantgericht. Dat komen we wel te weten met de uitspraak in het L&H proces binnen enkele maanden. Maar intussen staat snelle –en niet altijd bloggende- Jan met zijn Vlaams wereldbedrijf weer wat verder ! En op die manier hebben jonge Vlaamse ondernemers toch iemand waaraan ze zich kunnen spiegelen. Want niet alle ondernemers eindigen in de Begijnenstraat zoals sommigen vrezen.