Het zijn terug harde tijden … De bartime tijdens de offsite van een Gents management team duurde langer dan voorzien gisterenavond. Onvoorstelbaar hoeveel energie en drive daar bij elkaar zat, volgens mij draaien ze op Duracell of op XTC maar van dat XTC-team een A-team maken wordt een hele uitdaging. Toch is dat de eerste prioriteit want alleen zo kan hun bedrijf (en hun mensen) blijven groeien.

Deze ochtend werd ik in mijn hotel in Knokke gewekt door een smsje van … de koning ! Met de vermelding dat hij Didier Reynders benoemd heeft tot informateur. En ik die dacht dat Albert geen ochtendmens was. Niks van, om 7 uur zijn boodschap verstuurd. Dat betekent dat hij al om 6 uur aan het werk was. Dat is pas voorbeeldgedrag.

Vandaag wordt het weer een lange dag en ben ik alleen maar benieuwd. Benieuwd hoe medewerkers, aandeelhouders, klanten, pers, vrienden en vijanden gaan reageren op de aankondiging aangaande mijn nieuwe uitdaging deze namiddag. En vooral benieuwd of ze zullen begrepen hebben wat die uitdaging juist inhoudt. Geen paniek want ik heb nog 362 dagen om alles toe te lichten in mijn Dagboek van een Ondernemer.