Iedereen kent de 3 torens van Gent, straks weten we hier wie de 3 truien in de Tour gaat dragen. De gele, de groene en de bolletjes. Al begrijp ik niet hoe je tussen de start in Londen en de aankomst van de rit in Gent een ‘bergkoning’ kan identificeren. Behalve onze koning Albert is iedereen hier in Gent aanwezig. Misschien ligt Sire wel met de bolletjestrui in Laken na zijn onfortuinlijke val over een klein heuveltje in het paleis. Zelfs de regeringsonderhandeling kan in Gent voortgezet worden want het gehele Belgische politieke establishment is hier aanwezig en verdringt zich voor de camera of de erehaag. Naast politici zijn ook een aantal bedrijfsleiders aanwezig. Ze zitten hier allemaal naast mij als VIP op Tribune A –tijdens de diensturen terwijl ik een vrije dag heb genomen- en trakteren me uitvoerig op voorwaarde dat ik hen niet in mijn blog vermeld. Dat is dus bij deze niet gebeurd. En aan al mijn lezers de geruststelling dat je op Tribune A de meet zelfs niet kan zien, VIP of niet. Gelukkig kan ik nog wat bloggen om de tijd te vullen en straks hang ik er wat foto’s van de aankomst bij.