“This October has 5 Fridays, 5 Saturdays and 5 Sundays all in one month. It happens only once in 823 years. waw.” stond er plots op mijn twitterscherm. Omdat ik zaterdag zeker niet teveel wil googlen, laat staan rekenen, tweette ik het leuke bericht onmiddellijk verder en verwelkomde al mijn vrienden in deze unieke maand met de boodschap “Welcome in this unique month; this October has 5 Fridays, 5 Saturdays and 5 Sundays all in one month. It happens only once in 823 years”.

Gelukkig heb ik tussen mijn vrienden wel mensen die intelligenter zijn (of op een zaterdag wel zin hebben om één en ander na te trekken). Deze keer kwam de waarheid -in tegenstelling tot de 5 minuten politieke moed van Yves en de 500 miljoen omzet van Jo en Pol- wel degelijk uit Ieper waar Bernard Pauwels brandhout maakte van de 823 jaar en mij erop attent maakte dat dit ook in oktober 2004 gebeurde.

De moraal van het verhaal ? Het internet staat vol onzin maar het internet corrigeert zichzelf. En … Guy Vanhengel heeft gelijk. Kan iemand de wijze man verwittigen ? Ik ken noch zijn email noch zijn GSM, laat staan zijn twitter account.