Deze slogan kennen we allemaal maar passen we het daadwerkelijk iedere keer toe?

Binnen een startup is focus het belangrijkste en ik vertelde al verschillende keren dat het belangrijker is een aantal dingen niet te doen dan een aantal dingen wel te doen. Tijd is het enigste wat we echt onder controle hebben en daarom is het zo belangrijk dat we de juiste dingen op de juiste manier op het juiste moment doen.

Deze grondregel hebben we in onze spiegel gegraveerd maar vandaag en gisteren kregen we weer even het deksel op de neus. Via een variante op bovenstaand thema. Als je een verhaal vertelt of een ‘pitch’ doet is het immers ook belangrijk dat we het juiste verhaal binnen de toegemeten tijd aan de juiste doelgroep kunnen doen. En dat is niet eenvoudig. Vooral inleven in de doelgroep … Is het een toekomstige klant of een toekomstig personeelslid? Is het een toekomstige financier of een bankier? Is het een venture capitalist of een business angel? Is het een techneut of een business person? Is het een man of een vrouw? Heeft hij/zij ons al gezien of nog niet? Is er veel of weinig tijd?

Inleven in de doelgroep is dus helemaal niet eenvoudig en deze ochtend heb ik weer vastgesteld dat je nooit te oud bent om te leren. Gelukkig was de namiddag iets beter. Met mijn elevator pitch over “I ‘ve always up-to-date information on all my devices and I can update and synchronize all my information anytime, anywhere and on every device” maakte ik meer indruk. Ik gebruik immers Evernote en Dropbox op mijn iPhone, iPad en MacBook Air. Always synchronized and backed up via the cloud. En ik ben steeds in de zevende hemel dankzij deze 2 concepten; Evernote voor mijn notities, Dropbox voor mijn files. Een leuk trio.