Later deze week volgt de publicatie van mijn Code Bellens over deugdelijk bestuur in overheidsbedrijven maar in afwachting toch even een rechtzetting op mijn uitspraken in Ter Zake van vrijdag ll.

Het was er immers uit voor ik het besefte … “Ik heb geen vrienden”, klonk het plots. Ik wou zeggen “Ik heb weinig vrienden” maar soms primeert snelheid op nauwkeurigheid en dan ga je uit de bocht.

De voorbije dagen (en vooral tijdens het weekend) zijn er velen op mij toegestapt die zich beledigd voelden. “Allez Bruno, ik dacht dat ik jouw vriend was”, klonk het iedere keer. En zo heeft een vrijdagavonduitzending van VRT mij doen ontdekken dat echte vrienden nog steeds bestaan.

Want ik moet toegeven dat met al die Facebook vrienden en Facebook likes echte vriendschap en een oprechte duim omhoog soms ver te zoeken zijn. De digitale wereld, the cloud staat hoe langer hoe verder van de reële wereld, the world. Tijd dat IrisPact wat werk begint te maken van een nieuw evenwicht. Misschien een campagne opzetten onder het motto “The Real Friends”, met respect voor al mijn maten.