“TL;DR met een smiley” zette ik spontaan onder de LinkedIn publicatie van een zeer intelligente, competente en gedreven oud-medewerker. Ik heb nooit andere collega’s gehad trouwens.

“Too long, didn’t read” moet mensen erop attent maken dat 140 karakters inderdaad te kort zijn om on line ter zake te komen maar dat opinies korter, krachtiger en sneller dienen gebracht te worden.

Maar de verleiding is soms groot. Mensen spenderen jaren aan het uitschrijven van al hun ervaringen in een boek en willen dan plotseling zoveel mogelijk informatie uit hun boek zo snel mogelijk online zetten. Ipv de komende jaren regelmatig social media te gebruiken om -via een kort en krachtig verhaal- de aandacht op hun boek te trekken.

Ik schrijf geen boeken meer, mijn verhaal staat al on line:

screen-shot-2017-02-24-at-21-09-53

Bij gebrek aan boek vertelde ik het verhaal twee weken geleden aan een jonge Chinese manager die vond dat ik te oud was om hem te helpen bij de uitbouw van zijn organisatie in Europa. Zijn oogjes flikkerden.

Vanaf nu kan je mijn blogstukjes dus op één scherm lezen. Geen TL;DR excuus.